Dagens motto

Du kan inte begära att någon annan ska vara stolt över det du gör, det viktigaste är att du själv är stolt.
(Citat från en gammal anatomi lärare :) )

Igår när jag gick och la mig hade jag ångest för att jag pluggat för lite, eller jag hade pluggat men jag hade bara inte lärt mig tillräckligt. Sen kom huvudvärken och jag kunde inte sova. Vaknade även mitt i natten och kunde knappt somna om.

I morse när jag vaknade kände jag mig lite stressad fortfarande, så jag bestämde mig för att inte sätta på datorn. Har man dålig självdisciplin får man hålla sig borta från frestelser. Alltså ingen kontakt med omvärlden :P

Innan lunch stack jag ut och sprang i parken, extra hårt pass idag. Hade härlig mjölksyra i benen när jag tillslut lät mig stanna och vila.

Sen dess har jag pluggat utan uppehåll. Jag är stolt över mig själv, eller i alla fall försöker vara.

Nu till lite annat:

1. min histologi lärare säger att histologi bara är hjärntvättning, om ingen skulle säga "ser du de här" så skulle ingen se det. Men eftersom vi inte är gifta med vår histologi lärare så får vi säga "ja vi ser vad du menar". Om vi däremot skulle vara gifta skulle svaret bli "nej jag kan inte se det, hur hade du tänkt att jag skulle kunna se det!?"

2. Kan man få blodtrycksfall av att sitta ner? Ni vet när man ställer sig upp hastigt så kan det blinka framför ögonen, man har svårt att fokusera och blir yr, så kan jag få av att sitta ner, och luta mig lite snabbt framåt. Normalt? 

3. I mina fysiologi papper står det om olika människoraser, jämförelser med blod osv. Får man säga så? I sverige hade nog personen som skrivit detta blivit anmäld.

4. Jag har tänkt att köpa en "skryt blomma", såg en i blomsteraffären. Ni kanske inte vet vad det är, men jag ska visa er sen med en bild och ge er ett namn på denna blomma som ALLA som har en sådan skryter om när den blommar.

5. Är det någon som skulle kunna tänka sig att fylla på mitt skafferi med saker från Sverige, saknar nämligen nyponsoppa, godis och frukost välling? Ingen som vill flyga? :D

Nu har jag inte mer att säga :)

Kram kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0