Dag 22 - det här får mig att gråta

God morgon :)

Jag är inte en person som gråter till film, men det betyder inte att jag är helt känslokall och inte blir berörd av sorgliga saker. Jag är mer typen som går och mår dåligt över en sorglig film i några dagar i tysthet, men jag gråter inte över den.

En sak som jag verkligen inte klarar av och som gör att jag alltid börjar gråta är att hålla på med lök, kan inte vistas i samma hus som någon som skalar och hackar lök utan att börja gråta, seriöst alltså :P

Men okej, det som får mig att gråta är oftast för att jag är stressad. När jag inte känner att jag räcker till, och jag är orolig för att jag ska misslyckas, då gråter jag. Så när det börjar närma sig prov-dags eller någonting där jag måste prestera bra så kommer tårarna, ibland av frustration över att jag inte kan och ibland bara för att jag tycker allt känns så jobbigt. 

Och jag är världens sämsta person på att bli tröstad, om någon försöker vara positiv mot mig när jag är stressad då blir jag tokig. Så när Peter försöker säga att han tror att det kommer gå bra blir jag arg på honom, och sen gråter jag ännu mer för att jag är en elak människa. Inte lätt att vara Nina (eller personer runt omkring Nina för den delen heller) :P

Jag gråter när människor och djur som jag tycker om går bort. Det är så orättvist, alla som är snälla och fina borde få leva förevigt tycker jag.

Så nu blev jag äntligen klar med det här inlägget, ca 2 veckor försent ;)  (nej jag tänker inte dra till med en jobbig klycha som man alltid ska säga efter det jag just sa). 

Nu ska jag göra mig i ordning för dissektion på skolan! 

Ha en bra dag <3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0