Dag 21 - det här får mig att må bättre.

Hej hopp!

Så, det som får mig att må bättre är.. såklart att få vara med de jag tycker om. När jag är med Peter blir jag glad, och han kan oftast få mig att må bättre om jag är ledsen. Mamma är bra på att trösta och få mig att må bättre också.   

Men om jag ska vara helt ärlig hjälper nog Pilta mest. Pilta finns alltid där för mig, och det har hon gjort länge nu. När jag har varit ledsen under perioder i högstadiet och gymnasiet har jag alltid kunnat gråta mot henne och gosa in mina händer i henns fluffiga päls och man. Det gav mig en plats där jag kunde lugna ner mig. Men så kunde jag dock inte stå för länge för då bet hon mig i benet. Vilket kanske var bra för då tog jag mig samman och började pyssla med henne istället. 
Pilta är ovärderlig och hon får mig verkligen att må bättre. Bara att se hennes busiga glada uttryck får mig att le. Hennes tokiga ideer och ständiga protester mot det jag ber henne om gör att man aldrig kan tänka för mycket på annat. Vi har liksom vuxit upp tillsammans (host, Pilta kommer aldrig riktigt växa upp, haha kanske inte jag heller). 

Detta får mig att må bra: ute i solen, med Peter på ena sidan och Pilta på andra. Hand i hand, och grimskaft i hand :P
  
(shit vad kort jag är :O, thihi Pilta är i alla fall lagom stor för min dvärgstorlek)

Sen finns det mer oseriösa saker som får mig att må bra :) Som choklad :D



Kramar <3

Kommentarer
Postat av: Nina

Måste bara tillägga att jag tycker Peter ser jätte duktig ut på bilden, och han ÄR jätte duktig med hästarna. Se så fint han håller grimskaftet lagom långt och hur Aqua går lydigt bredvid. Lättlärd liten pojke :D

Puss <3

2011-02-17 @ 12:14:20
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: lisa

Naw ni e så söta <3 men det är ju faktiskt sant att man blir lycklig av choklad (iaf lite kanske) :p

2011-02-17 @ 12:20:39
Postat av: Nina

Tack :) <3 Haha ja, fast jag hörde att det inte alls ger någon lycko-känla, om man inte äter typ ett ton chocklad. Annars märker man det inte. Men vadå, jag nöjer mig med placeboeffekt :P



Kram på dig min fina Lisa <3

2011-02-17 @ 12:48:40
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0