Dag 20 - det här upprör mig

Hehe passande dag att få detta tema, när jag är på sådant strålande humör.

Det som upprör mig mest här i världen är att när djur blir illa skötta och far illa, djurplågeri och annat skit som drabbar de stackars oskyldiga små varelserna. Jag kan ärligt säga att jag tycker mer synd om djur än om människor. 

Om det händer något med en människa så kan den förstå varför, den kan förstå att den som gör illa dem är knäpp och att det inte är rättvist. Men ett djur förstår inte sådant, den vet inte varför den blir dåligt behandlad. Usch säger jag bara!

Om jag skulle se någon göra illa ett djur så kan jag lova er att jag inte skulle hålla mig från att slå till den jä*n. Skulle aldrig kunna bli sådan där djurpolis, för jag skulle bara ta djuret ifrån de dumma människorna och om de försökte ta tillbaks det så kan jag väll bara säga.. jag hade nog inte haft kvar polisbrickan så länge. 

Människor som behandlar djur illa har ett tydligt problem i hjärnan, anser jag. Och det gör mig upprörd att de överhuvudtaget finns. 

Så tack för mig :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0