Regn, regn, regn

Hej hej :)
Nu längtar jag verkligen hem till Sverige, känns som att jag är färdig för denna termin. Så är tyvärr inte fallet :/. Men jag pluggar på och dagarna går sjukt snabbt. Sitter mest inne i lägenheten och pluggar och hör hur det regnar utanför. Det regnar jämt här nuförtiden. Idag när jag hade practical i anatomi så lyste solen så fint och jag tänkte "snart ska jag springa ut och suga i mig lite solstrålar. Och va tror ni händer, det börjar såklart regna och blåsa upp till värsta stormen. Jag jag inte låta bli att bli rädd när det stormar, för det känns verkligen som jag ska blåsa iväg! Koncentrerade mig på att gå tungt hela vägen hem :P
Igår gjorde jag "sista" biokemi labben (för denna termin dvs). Var dåligt förberedd och blev sist kvar att bli utfrågad. Stod där ensam med läraren medan han frågade om de olika experimenten. Skakade så mycket att jag var tvungen att hålla i mig i bordet. Efteråt bjöd han på choklad (eftersom det va sista gången) och när jag tog en bit såg han hur mina händer skakade som jag vet inte vad. Han ba "Varför är du så rädd för mig? Jag lovar, jag är inte farlig"... Grrr lätt för honom att säga när det är han som ställer frågorna och det är jag som ska kunna svara. Svarade bara "Det är bara jag som är konstig, inget med dig att göra", snodde åt mig en välförtjänt chokladbit och flydde från labbsalen.
Men jag måste faktiskt lägga till att de (på biokemi department) faktiskt är konstiga. De är tre stycken som håller i labbarna, alla är unga och båda killarna ser ut som skådespelare. Men det var alltså inte den konstiga delen :P Utan att de skrattar konstant åt eleverna. Varje gång man svarar på en fråga, ber om hjälp eller de har genomgång så bryter de ut i ett mindre skrattanfall (en aning hysteriskt). Det kanske är nått skämtus internus eller nått :P
Därefter var det veterinary profession exam, "ha ha ha" säger jag bara. Ingen hade pluggat något inför det (precis som lärarna informerade oss att göra) och de flesta satt obekymrat och viskade svaren till varandra. Vi hade 15 min på oss och när de var dags att lämna in började folk högljutt diskutera och jämföra sina svar. Ja ja, skönt att ha en sådan examen någon gång :) Vad gör en veterinär? A: hjälper skadade djur, B: har ansvar för både djur och människors hälsa, eller C: förhindrar epidemier. Något liknande frågor var det :P haha!
Kan ni svaret ;)?
Ha det bäst!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Daniel.

D. Klappar djur hela dagarna och har en lång handske.

2011-12-09 @ 09:55:06
Postat av: Nina

Danne, Danne, Danne... Du har så mycket att lära.

Du blev inte godkänd på det här vet. prof. provet tyvärr, men jag vet flera "leka doktor spel" som du säker skulle klara av :)

2011-12-10 @ 17:58:33
Postat av: Nina

Fast med närmare eftertanke så har jag också förstått att patienterna dör lätt om man skulle bryta nacken på dem, så kanske inte ändå..



;)

2011-12-10 @ 18:04:19
Postat av: Daniel

Man måste bryta nacken på en del, annars försvinner respekten från övriga patienterna.

2011-12-10 @ 23:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0