Kan du tänka dig det?

Hejsan!
Jag kom just in från en härlig promenad i parken. Det va länge sen nu! Förut gick jag ut i princip varje dag, men denna termin har det blivit bort prioriterat. Kanske är för att vi haft labb varje vecka, midterm var tredje och sjukt mycket att läsa på inför anatomi final.
Gick där och dagdrömde för mig själv och fötterna bara hakade in på den vanliga rundan. Jag undrar om alla hjärnor fungerar på samma sätt. (Läser just nu om hjärnan, väldigt mycket och väldigt intressant. Ganska udda skapelse den där klumpen i huvudet..).
.
.
Jag har till exempel väldigt lätt att dagdrömma. För mig är det som att se en film, jag bygger upp en scen i huvudet, lägger in personer och bestämmer mig för ett händelsförlopp. Jag har några favoriter som jag gärna spelar upp flera gånger. Det är nästan så att när jag går ut så tänker jag "ja idag ska jag ta den histroien!" Fungerar allas hjärnor så, eller är det nått speciellt som jag utvecklat extra mycket?
.
En annan sak är att jag ser ord i färger. Säger man ett ord kan jag tala om vilken färg ordet ska ha. Egentligen är det väll mer bokstäverna som har en färg, och ju tydligare de är i ett ord desto mer lutar färgen åt det hållet. Låter jag galen nu? Haha jaja det visste ni redan..
.
.
Katter måste va ett av de intelligentaste djuren. De kan uttrycka sig så exakt om vad de vill ha, de har till och med lärt sig att anpassa mjauandet för att kunna prata med människor. Dessutom tror jag att Nattis vet exakt vad jag tänker och menar ibland.
.
Igår när jag satt och läste så var det något jag inte förstod, så jag suckade tungt efter att ha läst igenom det flera gånger och la ut handen bredvid mig. Då lägger Nattis tassen uppepå min hand och tittar på mig som "det löser sig ska du se". Det är sådana där tillfällen som man blir lite fundersam. Hur mycket förstår de egentligen?
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Elli

Asså jag med! Tycker att bokstäver, ord och siffror har färger, och dagdrömmer hela tiden olika scenarier. Skumt!

2011-12-11 @ 23:01:23
URL: http://bookofelli.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0