Dags att blogga igen..

Hej hej!
Förlåt att jag inte bloggat! Dock kan jag inte säga "det kommer inte upprepas", ni får nog snarare vänja er. Tiden räcker inte till längre. Jag har hört talas om skolor som ger eleverna tid att plugga på sina tentor, de slipper till och med gå i skolan dagarna innan för att få plugga extra mycket.. Detta är inte min skola. Eftersom fler elever börjar få panik över alla tentor och nätterna inte längre räcker till så blir vi färre och färre i skolan, eftersom folk stannar hemma för att plugga. Vår kära skola kontrar med att börja ta närvaro på lektionerna. Missar man tre lektioner i ett ämne så måste du läsa om hela kursen som straff... Alla dessa underbara idér ;)
Nu är jag ensam igen efter att Peter har åkt, känns jätte tomt :( Hoppas hela tiden att jag ska kunna vända mig om från skrivbordet och se honom halv ligga i min säng och le varje gång jag tittar på honom. Det bästa med att han var här var att vi hade det så perfekt, det sämsta med att han var här var att vi hade det så perfekt. För nu saknar jag honom massor!
Resten av dagarna (som jag inte berättat om) åt vi på Fridays, beställde hem sushi och hade filmkväll. Det var supermysigt :)
Jag håller på att plugga för fullt just nu, har anatomi snart (läskigaste tentan hittills!), i morgon är det informatics midterm, på onsdag veterinary profession prov och labb i biokemi.
Jag tycker det är jätte svårt att stava kemi nuförtiden. Växlar mellan engelska, norska och svenska: chem.., kjemi eller kemi.
Lite av vad jag roar mig med om dagarna :)
Anatomin inehåller 100 topics till den muntliga examen, och 36 stycken till dissektionen.
Ha det så bra!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0