Bekännelser

Hej hej!
I morse hade jag en trevlig start på dagen, informatics midterm. Eller det var nog mer resultatet på midtermet som va trevligt :) 38/40 poäng. Jag är numera expert på excell. Dock inte så mycket R-command (därav minuspoängen), värdelöst program det där alltså.
Därefter var jag på sista anatomi lektionen med Hajos, snyft! Det lät så sorgligt när han tackade för sig och önskade oss lycka till på examen. Han slutade med "Kom ihåg att de riktiga förlorarna är de som inte ens försöker". Fin gammal man det där.
Sen var det physio där läraren är så dålig! Sitter och biter mig i tungan för att inte räcka upp handen och fråga vad det är han försöker få ut av lektionen. Han upptäckte dock allas ointresse och sa frustrerat "är ni inte intresserade så kan ni gå". Så de gjorde vi i pausen.
Jag har blivit beroende av en speciell mat, nämlingen pannkakor (eller PANGkakor som Filippa skulle säga). Peter och jag hittade en jordgubbssirap i affären som var supergod. Så allt jag äter nu är farmors voffel-recept pannkakor :D. Kanske är det norskt, jag vet inte riktigt, men det blir ungefär som amerikanska plättar. Mumsigt är det i alla fall. Om ni är snälla kanske ni kan få receptet.
Alldeles nyss gick jag och väckte min katt, la henne under skrivbordslampan och öppnade munnen på henne för att undersöka palatoglosseus och palatopharyngea folds. Skulle bara se om det var exakt som på människan eftersom det är två av strukturerna vi ska kunna visa på examen. Jag har en för snäll katt alltså. Hon låg där och tittade osäkert på mig typ som "jaha... och vad gör vi nu..?".
Ja de var små ögonblick ur min dag :)
Hört att det kommit snö i Sverige nu. Här regnar det bara, känns ungefär som oktober. Jag ska ha en vit jul, hör du det tomten!?
Avlsutar med en rolig sak som en av mina klasskamrater skrev på facebook. Hon har, som alla oss andra, upptäckt de förtjusande männen i denna stad (ca 50 år) som bara inte kan låta bli att flörta med 20 åringar.
"Dear construction workers,
At first glance I didn't think there was a connection between us, but after you made those beautiful grunting noises like a gorilla starving to death I knew it was love..
Can't wait to get married"
Kram
/Nina

Kommentarer
Postat av: Filippa

JAAAG vill ha receptet på våffelPANGkakorna! låter supergott :D

2011-12-08 @ 08:04:52
Postat av: Nina

Förlåt att jag va långsam på att svara, men nu har jag fått flera önskemål om att skriva receptet så jag måste nog göra det nu ;) Vill nu ta det på ungerska eller svenska? Vi tar svenska för enkelhetens skull :)



Detta är en stor sats, jag gör en tredjedel när jag gör till mig själv :)



3 ägg

1/2 dl socker

1/2 dl margarin

3 dl filmjölk eller yoghurt

3 dl mjölk

6 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker



Hoppas det blir bra :)Kram

2011-12-12 @ 22:07:15
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0