Att läka sår

Kunde inte sova för att jag ligger och funderar på en sak. Man säger ju att tiden läker alla sår, men finns det verkligen vetenskapliga belägg för detta? Är det hjärnan som börjar glömma eller är det hjärtat som blir immun mot känslan?
Eller är det bara ett tröstande talesätt för att få folk att börja återhämta sig från vad det nu är som gjort att man fått ett sår? Typ som "stå ut tillräckligt länge som kommer det försvinna".
Att bli helt återställd, fungerar det verkligen på allt? Inte bara skrubbsår och brutna ben?
.
.
.
Det var det jag låg och filosoferade om i alla fall. Nu måste jag försöka sova! Pluggdag i morgon också. Och en dag närmare jul :) Saknar min lilla ponny!
.
.
Sov sött <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0