Skola och bowling

Chemistry, histology och anatomy stod på schemat idag :)

Kemi letionen var lite läskig. Först en presentation av vilka böcker vi skulle ha, hur labbarna skulle gå till och sedan proven (fick reda på att jag inte alls var ledig en vecka i oktober utan hade prov då. Trodde jag skulle få en vecka med min peter och min ponny :( ).
Därefter ville proffesorn kolla vilken kunskapsnivå vi låg på, och startade därför med ett prov. AHH!!! Hade typ panik hela tiden!

Överlevde dock provet och sedan blev det genomgång, Massa anteckningar!

Därefter var det histologi, tyvärr gick vi bara igenom histologins historia. Där har vi faktiskt en kvinnlig professor! Efter att ha antecknat de första 10 namnen på gamla gubbar som gjort stora upptäckter inom histologin gav jag upp. Gjorde som resten av klassen, lutade mig tillbaks och lät tankarna försvinna bort till andra saker.  

Jag åt lunch hemma, Ekströms blåbärssoppa :) från Sverige :P

Sedan var det anatomi. Vi hade nu Professorn som intervjuade mig på entance exam. Han är jätte bra, pratar bra engelska och skriver skapligt bra. Han ritar huuuur bra som helst! Men det kanske är för att han gjort det hundra gånger också. Först har man ingen aning om vad det föreställer när han håller på, och sen när man tittar på den klara bilden så är det typ konstnärs-kvalité. Vi antecknade en massa där med, det var svårt att hänga med i allt han sa, men vi gjorde vårt bästa.



Juste varje gång professorn går in i klassrummet måste alla ställa sig upp. Lite gammaldags skola liksom. Så fort någon ser professorn så kastar sig alla upp från bänkarna och tittar framåt. Tills han säger att vi får sätta oss igen. Första gången var det lite förvirring och ingen såg när proffesorn gick in, då sa han bestämt "Nästa gång jag kommer in så ställer ni er upp!" 

Jag träffade svenskarna! Japp äntligen har jag mött dem, mina kära svenska klasskamrater. Fyra stycken var de, tre tjejer och en kille. De tyckte att jag "gömt mig bland norskorna", haha :P. De verkar alla jätte trevliga.
Dock blev det direkt ett dilemma. Mtt norska gäng ville ställa sig lite längre bort från svenskarna. Så var skulle jag ta vägen? Överge mitt "gamla" gäng för Sverige..? Hmm, jag valde norskorna :P vill att alla ska vara samlade bara, vill inte välja liksom.

Efter skolan var jag och storhandlade. Vill laga så mycket mat så jag har till de dagar jag inte kommer hinna eller orka att anstränga mig. Köpte även lite saker tills världens bästa Lisa kommer på lördag! Vill att hon ska känna sig hemma här ju :)

När jag ställde in varorna i kylen upptäckte jag att frysen behövde frostas av. Jag har egentligen ingen aning om vad man menar med det. Men jag tolkade det på mitt sätt och tog närmaste sax och bötjade slå bort isen. Fungerade helt okej ;)

På kvällen var det bowling med faddergruppen. Måste bara skryta lite :P första gången jag kastade iväg klotet gjorde jag en strike. Haha, alla bara tittade på mig och ba "du sa att du inte kunde". Resten av spelet gick väll hysat och jag hamnade på 5e plats av 11 typ varje gång. Men ju mer dricka det blev desto sämre resultat :P Var även trött och längtade hem till att prata med min Peter.





Liten rolig sak med namnen i vår faddergrupp, vi har en Ingrid, Ingvild, Ingelin och en Ingrid-Marie..

Bekantade mig med en dansk tjej som jag gick en bit med när vi skulle hem. Fick dock gå sista kvarteren själv, det är lääskigt! Men jag känner mig lite stark när jag går sådär, för när man är rädd så känns det som att man kan slåss och försvara sig ganska bra. Nycklar mellan fingrarna är också en bra grej ;). 


Natti natti <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Finns det några från Ungern i Ungern? ^^

2010-09-10 @ 15:19:32
Postat av: Jay-jay

haha tanken på dig och slåss är lite

komisk ;)du kan på din höjd kittlas

lite smått ;)

2010-09-12 @ 11:38:09
Postat av: Lena

Ett tips är att ha en kastrull eller bunke med varmt hett vatten och låta stå i frysen ett tag så är det enklare att slå bort isen ^^ (haha lol låter fett lillgammal)

2010-09-14 @ 18:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0