Registrering på Szent Istvan University :)

Då var det äntligen dags att börja skolan! Känns som alla redan gjort det nu  :P Idag var det dock bara registrering och information.

Jag började med att gå till skolan på morgonen för att hämta ett certifikat som jag behövde. Först virrade jag runt i helt hel byggnad tills jag stötte på en tjej, jag frågade efter vägen och hon svarade ”äru norsk”, sen fick jag hjälp av henne till rätt ställe.

Jag gick hem och tittade på Greys anatomy ( är på slutet av s 4 nu ;) ) och fångarna på fortet (riktigt bra program det där, sitter med händerna knutna i knät och spänner mig som bara den när tiden börjar rinna ut :P )

Sedan var det dags att bege sig till skolan igen. Många stod redan och väntade utanför Kemisalen, där vi skulle vara. Jag hittade snabbt en grupp blonda tjejer som frågade om jag var norsk, det svarade jag inte ja på, men jag fick vara med dem i alla fall. Erkände sen att jag hade lite norskt i mig :P

Det var även några från Norges nyheter där. Natten till idag blev nämligen en norsk veterinärstudent mördad på ett hotell här i Budapest. 

http://www.dagbladet.no/2010/09/01/nyheter/utenriks/drap/ungarn/skole/13215120/ 

De här var några av dem jag stod och pratade med, jag är precis utanför bilden.

Registreringen gick bra, vi fick all information om grupper och schemat osv. Jag är i grupp två, de är ingen annan svensk med i den gruppen, men det var 3 stycken från Norge, och så var det några från Australien och USA, det är allt jag kommer ihåg. Mitt schema är helt okej, långa dagar, men det är ju också mycket tid i mellan lektionerna som man kan gå hem och plugga på.
Fick ett studentkort som gör att man får billigare på massa saker här i Budapest.  



Sedan fick alla Norges studenter vara kvar, på grund av det som hänt, så jag fick säga hej då till dem jag pratat med och gå hem till mig.

Nu försöker jag verkligen motivera mig att sticka ut och springa. Måste måste måste!

Hej då <3

 


Kommentarer
Postat av: Jens lillebror

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7274313

haha nina du är med hahah

IMBAH coolt ju

2010-09-01 @ 20:46:23
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0