Lördag.. och söndag

God dag kära vänner :)


Igår var jag hemma hos Sunniva och Ingrid, som hade fest i sin jäääätte stora lägenhet. Det var trevligt :) Det är häftigt att det är så många från olika länder tycker jag, man växlar mellan svenska och engelska hela tiden. Igår var vi tex massa från Norge och Tyskland, sen från Grekland, Frankrike och sen lilla jag från Sverige. Härlig blandning av människor. Vi var både medicinare och veterinärer.

Många verkar bli förvånade att jag bor ensan, eftersom de flest bor två eller flera. Och sen är det ganska roligt att se reaktionerna när jag hälsar på norrmännen, först säger de något otydligt på norska, och ja ba "öhh va?". Och då skiner de upp och ba "aaahh det är du som är svensken". Haha :P jag är nu mera "svensken som hänger med norskorna" nämligen.

Jag gick dock hem ganska tidigt, ville med sista bussen hem till mig som gick vid halv 1. Egentligen är det inte långt att gå, men det är läskiga små gator och då är det skönare att ta bussen. Jag var så trött så jag ville hem också,

Idag ska jag springa! Hoppade över min spring-dag i fredags, och inte tog jag igen det igår! Fy skäms på mig!
Kanske ska träffa Sunniva också. Måste även maila vår engelska sekreterare Peter för att fråga om hur man väljer sina "valbara kurser" eller vad man ska kalla det. Det fanns att välja tex: reptile medicine, horseshoeing, wildlife ecology, cats’& dogs’ dietetics, zoo animals’ diseases, radiobiology. Jag är lite sugen på hästskoning och om zoo-djur, men jag får se :) det kan ju finnas andra mer intressanta kurser.

I morse när jag vaknade ville jag bara sätta på mig ridkläderna och ta en härlig ridtur med Piltis. Saknar det så mycket.. Jag undrar om hon saknar mig, om hon tänker på att jag inte kommer till hagen varje dag längre. Tänk om hon tror att jag inte vill rida henne längre.. Okej hon kan kanske inte tänka så långt, men tänk om. Saknar henne i alla fall. Såg att ett nytt meddelande kommit upp på universitetets hemsida om att man kunde få börja rida. Det skulle vara kul, men liksom, jag vill ha min häst. Kanske kan jag flytta min ponny till det stallet. Får se hur det ser ut på tisdag, när vi ska dit med klassen.

Hugs <3


Kommentarer
Postat av: Sandra Kusin

Låter som det är mycket festande ;-) Sitter och äter hos farmor och farfar på landet, alla hälsar :-)

Kram kram

2010-09-05 @ 19:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0