Lördag! Ledii.. plugga..

Hejsan :)

Idag är det en ganska tråkig dag, jag ska städa och plugga. Känner att jag behöver vara lite huslig och städa lägenheten ordentligt, diska och tvätta. Vill få det lite koseligt här :)

Jag har köpt ett nytt skrivbord och kontorsstol (låter roligare med rullstol men i alla fall). Var på Ikea igår med Sunniva och vi hade en del saker med oss när vi kom hem. Taxi chaffören bara skrattade åt oss :P

Älskar mitt nya skrivbord, det är jätte stort! Man får liksom rulla till andra sidan för att nå sakerna som ligger där :D perfekt för mig som vill ha 50 böcker uppslagna när jag pluggar!

Det var lite svårt att få ihop det igår bara, som vanligt med Ikea saker kommer jag inte riktigt överens med beskrivningarna. Brukar sluta med att jag blir så frustrerad att mamma får ta över och först ta isär det jag gjort, och sedan bygga ihop det så det ska vara. Stolen fick jag göra om en gång för att jag hade glömt en liten ful mutter grej som tydligen skulle placeras i ett litet hål innan man satte ihop resten av delarna. Men nu står allt, och har inte ramlat ihop än ;)

Nej nu ska jag återgå till min anatomi och scapula och humerus. Visste ni föresten att det finns flera ben som slutar på Fossa, det måste vara de gulligaste delarna, med tanke på lilla söta Fossa-ponnyn.

 

Mamma klagade på att jag åt pannkaka varje gång hon pratade med mig, så bara för att informera: jag har tagit fram köttfärssås till ikväll som jag ska spise till middag.

Idag åker Lilla-russ, snyft.. Min söta sockerponny, åh vad jag kommer sakna att rida henne. Vi hade ett roligt och lärorikt år tillsammans :) Hon är en drömponny helt enkelt. Hoppas allt kommer gå bra med nya ägarna!



Hugs

Kommentarer
Postat av: lisa

Härligt med ett nytt skrivbord och en rullstol :p Gud va söt lilla Fossa är på det där kortet!

2010-09-18 @ 16:55:50
Postat av: Daniel.

"Nej nu ska jag återgå till min anatomi och scapula och humerus. Visste ni föresten att det finns flera ben som slutar på Fossa"



Jag kanske inte kan det här med anatomi :) Men jag har aldrig hört talas om något ben i kroppen som heter nånting med fossa.. jag har hört talas om områden på ben som innehåller fossa (då fossa betyder typ dike på latin). Ett exempel är t ex fossa scapularis vilket är beläget på ventrala sidan av os scapula. Ytterliggare exempel är fossa infraspinata och fossa supraspinata vilka är belägna i facies dorsalis scapulae på den dorsala sidan av scapula :)



Mvh Daniel Ninas Plågoande :)

2010-09-18 @ 20:50:35
Postat av: Daniel.

"Nej nu ska jag återgå till min anatomi och scapula och humerus. Visste ni föresten att det finns flera ben som slutar på Fossa"



Jag kanske inte kan det här med anatomi :) Men jag har aldrig hört talas om något ben i kroppen som heter nånting med fossa.. jag har hört talas om områden på ben som innehåller fossa (då fossa betyder typ dike på latin). Ett exempel är t ex fossa scapularis vilket är beläget på ventrala sidan av os scapula. Ytterliggare exempel är fossa infraspinata och fossa supraspinata vilka är belägna i facies dorsalis scapulae på den dorsala sidan av scapula :)



Mvh Daniel Ninas Plågoande :)

2010-09-18 @ 20:50:47
Postat av: Daniel.

Det var inte ett misstag att skriva två gånger, jag vill verkligen att du skall förstå att det inte finns några enskilda ben som heter fossa :)

2010-09-18 @ 20:51:57
Postat av: Nina

OMG vad du ska vara jobbig, jag visste inte hur jag skulle uttrycka det mr perfekt. Ber hundra gånger om ursäkt för min dumhet......................¨



Jag vet att det inte är ett ben men det sitter ju på benen :P "måste vara de gulligaste delarna" av benet (scapula), så daaaah



Haha du bara rabblar upp massa saker för att det låter bra, jag kan också det där Danne ;)

2010-09-19 @ 02:36:12
Postat av: Daniel.

Måste jäklas Nina :)

Inom en snar framtid kommer du kunna det där bättre än mig :) Hur ska jag då kunna jävlas med dig? :)



Ska till värmmdö idag, lämnar av lite böcker hos dig som du ville låna.



Mvh Daniel.

2010-09-19 @ 11:37:02
Postat av: Malin

Diggar att du skriver "spise"...Istället för ungerska verkar du ha börjat prata norska :P

2010-09-21 @ 15:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0