Lektioner... och sjuk

Hejsan!

Innan jag börjar ska jag bara varna känsliga läsare för bilder längre ner i inlägget.

Nu har jag tröttnat på att vara sjuk alltså.. förkyld, feber, hosta, ont i halsen och hemlängtan (ja, det får väll också räknas).

Lektionerna rullar på som vanligt. Kemi-labben överlevde jag, läraren hade tydligen haft rejäla utbrott på den andra gruppen dagen innan så jag var jätte nervös inför den lektionen. Han hade skrikit saker som att "de norska tjejerna kan inte någonting, ni har bara köpt er in" osv.

Histologi lektionerna är seriöst sjukt sövande, jag klarar inte att lyssna på hennes babbel. Detta åstakom vi på dagens lektionen:


Men histologi practical var lite roligare. Kände mig extremt töntig när jag utbrast ett "wow!" när jag lyckades få till bra skärpa på det vi tittade på i mikroskåpet.




Anatomin var lite av en chock förr-förra lektionen, plötsligt tar de in en död hund i klassrummet, som läraren börjar visa saker på. Stackars liten hund.. Satt och tänkte "det är för att vi ska lära oss, sen ska jag hjälpa massa hundar när jag är veterinär.." 



De andra anatomi lektionerna var lite roligare, då fick vi kolla på ben och så.



Läraren råkade se mina bilder i mina anteckningar och ba "jätte fina bilder, men det där är inte verkligheten, det är därför du inte hittar allt där det ´ska vara´". Haha suck att allt ska vara så komplicerat.

Blev dock överlycklig när jag hittade en bild som nästan var exakt som min bild från boken.
Det är från Cervical vertebrae från en häst.



Nu har Sunniva, Mari, Karina och jag suttit och pluggat hela kvällen. Kemi och lite zoologi och anatomi. Jag bjöd på fattiga riddare, som de aldrig ätit förut ;)

Bara 10 dagar tills jag kommer hem till älskade Sverige <3

Kramar <3




Kommentarer
Postat av: Elli

Jag drömde om dig i natt! :O jag och malin atterving åkte ner och hälsade på dig och lisa.... och vi sov på bord i din lägenhet, och lisa diskade hela natten.. haha :O

2010-09-15 @ 22:40:19
Postat av: Anabanana

Elli jag älskar dina drömmar!

2010-09-15 @ 22:47:42
Postat av: Din<3

9 dagar kvar nu<3

2010-09-16 @ 01:01:32
Postat av: Malin

Ja!!! Vad är Sverige utan Nina? :D

2010-09-16 @ 08:48:26
Postat av: lisa

Haha sjuk dröm!! men ungefär som mina :p

2010-09-16 @ 18:06:40
Postat av: Nina

Haha intressant dröm :P du kan få sova på mitt nya skrivbord om du vill ;)



Bara en vecka kvar nu, ni får hålla er hemma allihopa, så jag får träffa så många som möjligt :)



Kram <3

2010-09-18 @ 14:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0