Kanelbullar!

Det blev ingen "bara sitta hemma och ha tråkigt och plugga"-dag igår. Mari övertalade mig att följa med på fest hos tre veterinärstudenter på kvällen. Det var roligt och jag träffade många nya människor. Det var folk från norge, sverige, usa, spanien och tyskland där. Det är kul att kunna växla språk ;) lärde en tysk att säga "jag heter.." och två amerikaner att säga "hej då" på svenska :P.

De hade ställt fram två stora skålar med kanelbullar som de bakat under dagen. Mmmmm! Vad gott! Saknar all svensk mat och onyttigheter.

Idag har jag varit ganska lat, tittat på Idol och Greys anatomy för att undvika att plugga. Men lite anatomi och kemi har det blivit.

Jag fick ett litet ryck och gick och köpte kött, potatis och korv. Så jag lagade kött med potatis och bearnaisesås till middag :D underbart gott blev det.

Innan middagen idag följde jag med Sunniva som skulle ta en promenad med lilla hunden. Vi gick till parken, som var alldeles mörk. Vi visste inte hur vi skulle ta oss till de upplysta delarna, så vi gick in i mörkret och började följa en liten väg. Sunniva gick och pratade om hur läskigt det var om någon bara skulle dyka upp som man inte sett förän de är precis nära. Och då helt plötsligt kommer det en liten kvinna med huva över huvudet mot oss. Vi går förbi utan att säga något, men när vi är precis bredvid henne så vänder hon sig om. Så börjar hon typ jämra sig och gå mot oss. Vi ökar takten och då börjar den läskiga människan springa mot oss och typ jämrar sig jätte mycket, hon säger liksom inga ord. Vi fick panik och sprang hela vägen ut till huvudvägen. Så läskigt! Båda var helt skräckslagna efteråt och man känner liksom adrenalinet i hela kroppen. Usch usch usch, aldrig mer parken i mörkret!

Nu sitter jag och följer valet på svt, och snart ska jag antingen koka te och sätta mig med en skolbok, eller gå och sova. Har inte bestämt mig än. 

Puss och kram

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0