Har ni prövat att gå runt med en säng på stan?

Det har jag, mitt i budapest gick jag och bar på en gästsäng som jag fått köpa av Mari och Karina, eller rättare sagt så ska jag köpa en likadan säng tillbaks till dem när jag inte har en anatomi midterm som väntar.


Känns som att anatomi är mitt liv just nu. Igår gick jag till ben-museumet. Det är typ som ett bibliotek, fast istället för att det är massa böcker så står det skelett uppställda och stora lådor med ben. Där satt jag, Karina och Mari en stund och pluggade in lite delar på benen.




Efteråt berömde vi oss själva med att äta på resturang. Det var så skönt att inte behöva laga mat själv! Därefter satte vi oss på ett internet cafe.

Jag satt med mina anatomi anteckningar och de kollade runt lite på datorn. Jag fick panik över anatomin och kemin och allt kändes hopplöst..

Men tror det känns lite bättre idag.

Vi hade anatomi lektion och som vanligt var vår anatomi lärare rolig. Han började berätta om ett ben i huvudet som rörde sig när man tuggade. Hela klassen tog upp handen och kände på sig själva medans de låtsades tugga. Då säger vår anatomi lärare "ni ska inte hålla på och känna på er själva efter det jag pratar om, för snart kommer vi komma in på områden där det inte är lämpligt att göra det". Hela klassen tog genast bort händerna från käken och skrattade.

Sedan började han berätta en historie om vikingarna från skandinavien, som skar upp folks huvuden och använde de som skålar och hade dricka i. Han sa "they said "skål!, and that is why we call it the skull." Alla från norge och sverige skrattade. Det är förståss inte sant de han berättar, men det får klassen att slappna av lite från att hela tiden vara så fokuserade på att plugga.

Efter skolan följde jag med Mari och Karina hem för att hämta deras gästsäng. Tog den med på bussen och sedan fick jag gå sista biten. Behöver jag säga att folk tittade konstigt på mig och att mina armar nu mera inte lever?


Nu är det dags att återgå till mitt liv - plugga :)

Natti natti på er alla som inte har anatomi tenta om några dagar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till på tentan!

2010-09-30 @ 17:17:27
Postat av: Anonym

Nina svara på mitt mail snarast!! det är lite brotom, vet inte hur jag ska få tag i dig om jag inte skriver här.. Men svara på mitt mail så fort du kan! hur bokade du flygbiljetten??

2010-09-30 @ 23:37:01
Postat av: Tonie

Men det är ju skönt att träna, inte sant? :)

Måste ha varit en riktigt soft workout att knalla omkring i budapest med en säng.. jag måste pröva! Bästaste sättet att vara säker på sängplats när man är ute sent på krogen! :D

...kanske blir lite svårt att lämna in den till samma pris som "väska" på garderoben.. äsch, allt löser sig!



Jag skriver för övrigt ett mail till dig nu, blev lite inspirerad av den osynlige ovanför som klagar på att du inte svarar på mail ;)



kramar

2010-10-06 @ 08:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0