Gästbloggare: Lisa!

11 september, min födelsedag och min första dag i Ninas nya hemland Ungern! Resan ner gick bra och Nina väntade på mig vid flygplatsen. Men vi hann inte mer än in i hennes lägenhet så skulle vi ut igen. Ninas faddegrupp i skolan hade REBUSLØP som även jag fick vara med på. Vi kom lite sent eftersom vi inte kom hem förän kl 13 då det började. Men bättre sent än aldrig, vi var där runt 14 och väl framme fick vi varsin öl. Sen började själva tävlingen som bestod av 10 olilka stationer där vi skulle dricka och göra pinsamma saker.

På första stationen slapp både jag och Nina undan med en varsin shot och en campari var. Andra stationen blev däremot värre. Nina fick sleva i sig vin med en grythandske och sked och en ful mössa på huvudet (hon mådde inte så bra efteråt). Jag och en kille skulle samarbeta och spräcka en balong utan att använda armar eller ben, alltså enbart med kroppen. Det va väldigt svårt och många fick sig några goda skratt åt våra försök som måste sett väldigt roliga ut. Jag fick dricka en straffshot efteråt för att laget skulle få 5 + isället för bara 5. Efter den stationen började både jag och Nina må lite dåligt och ville verkligen äta något. Men vi fick vänta ytterligare en station innnan vi äntligen gick in och åt på Burger King. 

"I love vets!"



Sen fortsatte tävlingen och vi hade många roliga stationer. På en av dem så vann jag och Nina varsin titel: Nina blev utsedd till lagets "Bästa juckare" genom en tävling där hon fick ha en boll knuten runt magen och skulle jucka för att få ett paket på golvet att flytta sig, det var hon ju då väldigt bra på ;). Jag blev lagets "bästa tunga", utsedd genom att dränka huvudet i mjöl för att leta efter en leksak. Måste säga att jag såg rätt rolig ut efter. Jag fick också en hatt där det stod "19-års burstag Lisa" = 19-års födelsedag. Fick många grattiskramar från människor som jag aldrig sett förut!

Efter alla stationer så var det dags för fest, då var redan både jag och Nina rätt påverkade och hade lite svårt med koncentrationen. Men vi lyckades i alla fall hitta rätt och hade väldigt kul! :) Tror det sammanlagt slutade på 7-8 shots, några öl, campari och Bacardi Breeze för våran del, och det är per person så ni kan ju tänka er hur vi små människor mår idag :p

Har nu precis kommit hem efter en härlig dag på badet! Innan hade Nina sightseeing runt i stan och på skolan. men det va riktigt härligt och skönt att ligga i en pool med 38 gradit vatten.  

Sitter nu och käkar glass i Ninas lägenhet, åker hem imorn och det känns väldigt tråkigt :( men snart kommer hon hem till Sverige och då blir det fest här istället! ;)

Kramis från Lisa <3

Kommentarer
Postat av: Nina

Måste bara tillägga att jag vann vin-tävlingen :)

och ja lisa, ni såg roliga ut när ni skulle ta sönder ballongen :P

2010-09-12 @ 22:13:19
Postat av: J-boy

http://sjoholms.blogg.se/images/2010/tumblr_l6w8nolcr71qchcmqo1_500_large_107228712.png

2010-09-13 @ 13:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0