Fredagsfest i Budapest!

Gäsp.. god morgon..

Igår var en rolig dag! Det var öppningsceremoni på skolan på förmiddagen. Vi satt i en stor sal och rektorerna satt framför oss en bit upp från golvet, såå Hogwarts! De var riktigt mäktigt när de kom intågandes på rad i sina svarta kläder och alla i salen stod upp. De ser verkligen ut som att de känner sig som kungar, några hade stora smycken hängandes runt halsen :P

Symbolen på väggen är en bok med en orm framför, är det slytherin? :O


Jag såg professorn som intervjuade mig, han såg lika sträng ut nu också. Jag tror jag är lite rädd för honom.

Det blev en del tal från olika rektorer och professorer, som alla gick ut på att säga att vi måste plugga hårt och inte tänka på annat. De finns där för att hjälpa oss, och det är vår skyldighet att ta vara på den hjälp de vill ge oss.

Vi fick till och med svära en sådan där ”jag Nina Egeland lovar att uppföra mig och studera flitigt, jag lovar att ha respekt för mina lärare och…” osv osv, det slutade med något som ”må gud vara med mig”. Haha ja om vi inte var skräckslagna innan för att börja studera, så va vi det nu.

Därefter begav Sunniva, Ingrid (medicinare) och jag oss till postkontoret för att lämna en lapp som ska ge oss ett riktigt studentkort, tror jag. Vi var inte riktigt säkra på vad det var, och hon på posten kunde inte ett ord engelska.

Sunnivas hund, Akilles, fick följa med på promenad.

Jag gick hem och tog det lite lugnt. På kvällen var det dags att möta upp några av Ingrids kompisar för att gå ut och äta. Vi beställde in drinkar, jag fick min efterlängtade campari :P och mat och dessert ;)





Därefter åkte vi till en fest hos tre stycken norrmän, alla medicinare. Där var det många trevliga människor. Det blev lite jobbigt för mig att hänga med i alla norska, och därför blev jag lättad (kan inte förstå att jag säger det här..) när jag upptäckte att det var en som pratade engelska där. Han var från Frankrike.   

Strax innan 1 var det dags att åka till ett uteställe, Dokk Beach. Vi tog taxi dit, för det låg på Buda sidan. Såå häftigt ställe! Allting var liksom på vatten, det gick en brygga ut som man kunde välja om man ville gå på en stor båt, eller till ett stort dansgolv. Vi valde dansgolvet och den jätte stora baren. Väl där såg jag att det fanns en stor pool i mitten av dansgolvet, med lite uppblåsbara leksaker i, det fanns även en bubblande jacuzzi där. Så häftigt! :D Jag hade jätte trevligt, även om jag saknade mitt vanliga gäng att festa med :)

Båten :)


Dansgolvet..

..med pooool!


Sunniva och jag tog en taxi hem vid 03.30.

Kram <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är rätt, allting ska jämföras med Hogwarts ;)



Låter som du snabbt har hittat din plats i Ungern! Vad skönt :)

2010-09-04 @ 18:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0