Ett rent helvete...

Det är exakt vad det är kära vänner! Igår natt sov jag ingenting, i natt sov jag hemma hos Mari och Karina. Allt detta pågrund av att jag har fått in vägglöss i lägenheten. Det är små djur som bor i springor i väggen, och på nätterna kommer de fram och bitts. Inte trevligt! Natten till tordag blev det därför ingen sömn, klarade inte av att veta att det fanns äckliga kryp där (ja jag vet, jag brukar inte säga att insekter är äckliga, men detta är ett undantag). Detta resulterade i att jag inte orkade gå på biofysiken. Sedan drack jag en del kaffe och orkade ta mig till kemi lektion.

Åkte med Sunniva till West End, där vi köpte insektsspray och en skrivare som Sunniva skulle ha.

På kvällen (igår) hade jag panik, visste inte hur jag skulle göra. Tänkte hålla mig vaken ytterliggare en natt, men mamma och Peter tjatade på mig och tillslut gick jag med på att fråga efter sovplats hos någon av mina kompisar. Mari och Karina har en extrasäng så jag fick låna den. Det var underbart att få sova!

Ikväll kommer någon och ska titta på eländet här och sen får jag se. Blir väll hotell eller flytta som gäller. Men jag får se vad som händer. De måste ju typ sanera alla lägenheter här då.

Jag mår i alla fall bättre än vad jag gjorde igår, tack vare lite sömn och snälla människor. Sa en del olämpliga saker om ungern igår, så det var nog bra att jag inte skrev ett inlägg på bloggen. 

Snart ska jag på biologi lektion, det är faktiskt okej nu, för vi går igenom så mycket grunder och det är det man lär sig på gymnasiet.

Zoologi lektionen som vi hade i morse var helt stört jobbig, läraren pratar så fort, så jag förstår inte hur han hinner med att tänka. Det är svårt att urskilja en mening för orden liksom går ihop i varandra. En text som skulle ta någon ca 1 minut att läsa kan han nog dra igenom på ca 20 sekunder. Dessutom handlar lektionerna om att lära sig latinska namn och information om massa små konstiga saker som ser ut som klumpar med en mun, jag tror det är olika bakterier och sådant.


Kramar 

Kommentarer
Postat av: lisa

Usch va äckligt!!! Stackars dig, men det löser sig nog :) Hoppas resan hem går bra :)

kram

2010-09-24 @ 17:39:46
Postat av: hedde

fin blogg

2010-09-24 @ 18:44:45
URL: http://heddes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0