En underbar helg i Sverige

Jag flög hem till Sverige lördag kväll. Det gick bra, och jag kände mig modig för det var första gången jag flög ensam. På flyglatsen möttes jag av Peter och mamma. Jag var helt skakig för att jag var så glad att få träffa Peter igen, saknat honom så mycket! (Tur att han kommer till Ungern om några dagar).

På söndagen red jag och mamma ut med Pilta och Aqua, vi hade lilla Fossa som handhäst. Det var skönt att se att Pilta var sig lik. Hon hade inte tappat muskler och var nästan helt som vanligt.

Kattungarna var jätte stora, och supersöta! Pussade en del på dem ;)

Leker med en död fågel.. Han morrade när Peter skulle ta kort för han inte ville att vi skulle ta den ifrån honom, kaxig liten typ.


Kattungarna :) Till salu ;)


Farmor och farfar var och hälsade på under helgen också :) Det var trevligt att få träffa på dem, även om farmor använder skype flitigt så är det ju en annan sak än att få prata "i verkligheten".

För att hela familjen skulle kunna vara med och gratta Peter åt vi tårta på söndagen istället för på hans födelsedag på måndagen.

Tårta med 19 ljus.
 

På måndagen (Peter födelsedag!!!) tog jag och mina älsklingar (Peter och Pilta) en promenad till stranden. Jag red barbacka på Piltis och så fick Peter gå bredvid :P Det var mysigt. Sedan blev det fika och fixa lite flygbiljetter till mamma och så.







Tände ett ljus vid Tracyes grav...




Resan hem gick bra, hade med mig fyra flaskor insektspray (undra vad de som kollar väskorna tänkte), oboy och lite böcker (Tack Danne för lånet). Det var ett lyxigt flygplan med tv och gratis mat och dricka. Satt bredvid värdens sötaste unge, en fyraårig tjej med långt brunt lockigt hår. Hon pratade oavbrutet med mig trots att hennes mamma sa till henne, eftersom jag satt med mina anatomi anteckningar. "Nina, Nina, Nina" sa hon hela tiden och ryckte mig i armen om jag inte svarade på hennes frågor. Hon försökte även lära mig franska, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, men jag fick veta vad "jag behöver gå och kissa" heter på franska. Bra att kunna liksom ;).

Jag tog en taxi till lägenheten, packade upp och gick sen till Sunniva, Sov över där :)


Jag har just haft anatomi practicals och kemi labb, och är på dåligt humör. Jag fick reda på att vissa utvalda elever fick göra muntligt prov på kemin, så hela antomi lektionen gick jag och var nervös över det. Vilket förtörde typ allt, fick inte ut något av det. På anatomin fick jag också reda på att vårt prov nästa vecka kommer att vara på latin, kuuuul! Jag som lärde mig orden på engelska för att de sa att man fick välja. Då är det BARA att lära sig de 750 orden igen.....

Kemi-labben gick sämst. Blev inte utvald, men den griniga läraren gick fram till min bänk och frågade lite saker som jag inte visste svaret på. Då sa han att om det händer igen tänker han slänga ut mig från labben. Hata kemi! Med hela mitt hjärta hatar jag kemi!

Nu ska jag sitta och ha panik ett tag, sen måste jag börja plugga. Kanske ska tillbaks till skolan för att gå på ett ben-museum och få lite extra träning inför provet.


Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Elli

Det här kanske inte hjälper din kemi-panik alls, men 'jag måste kissa' på franska är 'Je veux faire pipi'.. det är det enda jag minns från språklektionerna i högstadiet ;) (det var så lite så!)



lycka till på proven och hoppas du har det bra :) kram <3

2010-09-28 @ 23:54:52
Postat av: Daniel.

Varsågod för lånet. Lycka till med de 750 orden! Dina historier får mig att minnas och bli lite nostalgisk. Man vill göra det igen (detta är självklart en lögn som följer alla nostalgiska känslor). Hoppas allt är väl med dig!



Mvh Daniel.

2010-09-29 @ 12:04:47
Postat av: lisa

Det fixar du Nina :) Det kan iaf inte gå sämre än på min tenta :p



kram

2010-09-29 @ 19:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0