Anatomi äger!

Okej seriöst, jag älskar anatomi! Vi hade vår allra första lektion idag, i anatomi. Vi hade två hästar i klassrummet, två HÄSTAR i KLASSRUMMET! Haha det är galet! Proffesorn gick igenom grunderna i anatomin, kunde en del eftersom jag pluggat på det innan :)

Hästarna var två polishästar som poliserna var snälla att låta oss titta på. För att göra det hela tydligare började vår professor rita på hästarna :P efter att ha frågat om lov från poliserna såklart.

Han var inte svår att förstå, men han skrev förskräckligt dåligt. Och när alla i panik försökte skriva av det han skrev på tavlan vände han sig till klassen och ba "SNÄLLA!? Sluta anteckna! Vi försöker inte göra penn-historia här! Allt finns på internet.." Sen började klassen bara anteckna ibland.

Efter lektionen skyndade jag mig hem för att sätta på mig varmare kläder. Det är så många från norge här att de ordnat en egen organisation. Och ikväll hade det ett jippo, som Sunniva envisades med att jag skulle med på.

När jag kom hem satt det massa killar utanför min dörr.. åhh jag som föredrog sköldpaddan.. de är säkert mina nya grannar. De ville bjuda mig på öl, men jag tackade artigt nej och flydde därifrån.

Sedan var det dags för fadder-grejen. Alla norrmän och norskor skulle bli indelade i grupper och få faddrar. Jag skrev upp mig på en lista, för att kunna få likadana tröjer som de andra. Och jag fick vara med i en grupp :D så nu har jag faddrar. Det är fyra stycken killar som alla går veterinär, det är lite coolt. De var trevliga :) och bjöd på dricka ;) Min grupp är också bra, en tjej är lika gammal som mig, vilket inte är så vanligt här, för de flesta är 21 typ. 

Vi satt och pratade vid ett bord hela kvällen, och hade utfrågning av faddrarna om allt som oroade oss. Men jag tror det känns ganska bra nu faktiskt.  

"Fadderbarn"


Vi ska träffas på onsdag igen, gruppen och faddrarna. 

Om 6 timmar ska jag upp till skolan, sitter och äter pizza i min lägenhet nu. Kände att jag behövde det :) 

God natt sötisar <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0