Midterm

God dag kära vänner.

Har inte skrivit något i bloggen för jag har varit upptagen med att plugga inför anatomi midterm och kemi-labben.

Anatomi midterm började kl 7 i morse. Jag vaknade klockan fyra i panik och trodde jag missat provet. Var jätte nervös hela morgonen. Man hade 18 minuter på sig att skriva provet. Han startade först klockan och sedan delade han ut proven. De som satt längst bort från där han började, som jag gjorde, fick bara 15 minuter på sig at skriva provet. Jag skrev utan uppehåll under de korta minutrarna, och lyckades ändå inte svara på alla frågor. Man behöver 75% rätt för att slippa denna del på slut examen, jag tror inte ens jag hann svara på 75%. På slutet började läraren räkna ner och man blev galet stressad. När tiden var ute var det bara att skynda sig ner och lämna in proven, de som var försent inlämnade revs. Sedan började han skrika "Out! Out, out, out, OUT!". Alla tog sina saker och skyndade ut ur salen, tror de flesta var väldigt missnöjda med hur provet hade gått.

Sedan var det dags för anatomi practicals där vi nu inlett ett nytt område, nämligen huvudet. Vi tittade därför på häst-, gris- och hundhuvuden. Det kommer bli riktigt svårt att kunna alla de namnen! Tror jag ska beställa ett hästhuvud faktiskt, så jag kan öva delar på. 

Därefter var det kemi practicals. Den mest fruktade lektionen av alla. Jag skakar innan och under hela lektionen. På slutet när vi skulle få en signatur i vår labb-bok hade vår lärare lust att läxa upp eleverna. Han ägnade 20 minuter åt att skälla ut den första personen för att hon skrivit fel, och ytterliggare 20 minuter på den andra personen i ledet. De fick självklart ingen signatur efter detta, utan var tvungen att komma tillbaks när de rättat sina fel. Efter dessa 40 minuter gick jag ur ledet och började plugga på föregående labb, i fall att jag skulle bli uttagen till sådant där muntligt förhör. Det blev jag inte, vilket betyder att jag garanterat blir det till nästa gång. 

Mari och jag flydde ut från kemin så fort vi fick klartecken att gå, och började gå mot affären medan vi turades om att säga svordommar åt läraren och kemin i allmänhet. 

Vi storhandlade tillsammans och sen gick jag hem till mig. Jag har nu köpt mat så jag ska göra köttfärsås, curry kyckling, wook med kött och lite smått och gott.

Ikväll blir det ut och festa! Glömma alla bekymmer för en stund (så som kemi-midterm, anatomi midterm, kemi-labbar osv).

Kram

    


Kommentarer
Postat av: Daniel.

Vad i helvete är det för skola egentligen.

Varför blir man lärare om man har sånt förakt för studenterna?



Kämpa på Nina!

2010-10-05 @ 16:48:36
Postat av: Anabanana

OMG! Nina, glöm inte att du är bäst! Ingen lärare får trycka ned dig!



Du klarar det här! <3<3<3

2010-10-05 @ 22:09:37
Postat av: Elli

men herregud :O de kanske testar er, för att se om ni klarar pressen och verkligen vill. och det är jag helt säker på att du gör nina, håller med anna, du klarar detta! <3

2010-10-05 @ 23:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0