Freshmen dinner och storsdädning

Hejsan :)

Jag har fel på mitt internet just nu, så därför har jag inte skrivit något i bloggen eller så. Vet inte vad det är för fel men min hyresvärd, som ringde till internet människorna, hälsar  ”thay very sory, thay no abot internet”. Så det ska väll lösa sig. Kan inte använda skype eller msn stundtals, blä..

Igår var jag på freshmen dinner som alla första åringar hade blivit inbjudna till. Det var buffé och man fick äta så mycket man orkade, även efterrätt, mm! Först valde man ut köttbitar som man lämnade fram och fick grillat, sedan fanns det massa saker att äta till. Blev helt proppmätt! Det var inte så många där, men nästan alla svenskar och så lite norska. Det var i alla fall mycket koseligt!

Idag har jag pluggat anatomi och kemi. Och, hör på detta, jag har varit så duktig och storstädat hela lägenheten! Även möblerat om lite för att det inte ska se ut som ett litet rum med massa möbler längs väggarna, som man kunde få känslan av att det var sedan jag tog in mitt stora skrivbord. Så nu är jag nöjd med det i alla fall.

Gick en promenad i parken för en stund sen.  Det är så mycket olika hundraser, vet inte vilken jag gillar bäst. När jag ska skaffa hund får jag sitta och skriva fördelar och nackdelar med alla raser som jag skulle kunna tänka mig ha, och så får jag se vad som blir bäst. Just nu funderar jag på: irländsk varghund, tollare, border collie, berner sennen, pitbull, långhårig schäfer, beagle..  hm har jag glömt någon? A ja det blir ingen hund för mig på ett tag. Men katt skulle vara trevligt.

Nu ska jag fortsätta plugga, sen ska jag åka till flygplatsen för . . .  IKVÄLL KOMMER PETER! :D :D :D saknar honom så <3 Kan inte vänta!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0