Fina dagar med Peter <3

Just nu sitter jag med en stor chipspåse framför mig, tröstäter i min ensamhet (vad hände med tröst-laga-mat, har ju köttfärsås som ska göras!).Peter har åkt hem till Sverige och jag saknar honom redan fruktansvärt mycket. 

Men vi har haft massa roliga saker för oss de här underbara dagarna :) Peter har fått uppleva lite av Budapest, vi åkte ner till floden, åt på en ungersk resturang, tittade på några sevärdheter, gick i parken osv. Det var så mysigt att ha honom här <3 Vi satt även i ben-museumet ett tag och pluggade. Jag fick peter att pussa ett hästhuvud, men vet inte om jag får lägga upp den bilden :P Han var även med på en anatomi lektion, dock såg jag ett tydligt bristande intresse då han satt och spelade spel på sin mobil. ;)

Måste bara berätta lite tecken på min plugg-stress. Första natten Peter var här vaknar jag skrikande och sätter mig upp i sängen. Peter, som självklart vaknar, frågar vad det är och jag svarar "Huvudet.. det är så många namn.. och foramen och..", sen somnar vi igen. (Foramen är ett ord som används på många delar i anatomin)

Nästa natt höll jag Peter vaken ungefär halva natten och kunde inte sova för att jag bara såg kemi-formler i huvudet. Blev lite hysterisk och Peter fick halvt skrika åt mig att lugna ner mig. Sen somnade jag tillslut av att hålla honom i handen.. inte bra detta.

Jag har fått tillbaks mitt anatomi prov.. lite av en besvikelse. Om jag säger såhär, 75% behövdes för att "klara" provet. 3 stycken i klassen på 120 elever fick 70%. Ingen fick över. Jag hörde inte till de 3 stycken, trots att jag fick rätt på allt jag svarade på.

Idag gick det dock lite bättre på kemi förhöret. Det var min tur att göra muntligt prov och när jag hörde mitt namn gick det en obehaglig stöt genom hela mig. Jag fick självklart den elaka läraren och jag skakade som jag vet inte vad. Han gav mig några uppgifter att göra, och jag skrev med skakande hand formlerna och uträkningarna. När jag satte ner pennan på pappret för att börja skriva skakade jag så mycket att det blev en stor rund fläck där. han skrek inte någon gång åt mig, han blev bara lite irriterad och han fick en sådan där härlig sarkastisk ton. Fick i alla fall 13 av 15 poäng. Haha lite kan jag trots att jag är en sådan där "blond som bara har betalat sig in".

Funderar nu på om jag ska fortsätta mitt tröstätande med glassen som blev kvar från idag, eller om jag faktiskt ska göra något vettigt av min tid.


Kom och hälsa på mig vettja!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0