Lite mer Mmm i livet :P

God kväll allihopa :)

Igår var jag på Beckets på pubquiz. De norska studenterna från veterinär och medicin, och så jag :P Som vanligt kunde jag inte bidra så mycket med varken norsk historia eller norska nyheter. Men när de kom till känna igen barnprograms musik var jag helt med :P (för att citera Peter: "du kan dina barnprogram du"). Tror alla blev riktigt nostalgiska av att höra små bitar från Bumbibjörnarna, barnen i Bullerbyn, Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga (och massa norska barnprogram). Alla började skrika och skratta när de kände igen låtarna :P så härligt!

Dagens stora händelse: Mamma kom till Budapest! Så nu har vi suttit och druckit te, ätit varma mackor och tittat på bilder som hon hade med sig, och pratat massor.
Det är trevligt att ha sällskap här, och hon ska stanna i nästan en vecka.

Och minst lika bra som att få sällskap är vad sällskapet tar med sig från Sverige :P Mamma har nu fyllt på mitt skafferi med Marabou choklad, kexchoklad, godisbilar, kaffe, oboy, sockerkaks- och pepparkaksmix, frukostvälling och mer godis. Plus att jag fick en hel del fina tavlor att hänga på väggen.  



Nu ska vi bädda och göra i ordning så vi kan sova. I morgon blir det kanske en tur i stan med lite shopping.

Kramar <3   


Kommentarer
Postat av: Caroline Hedlind

Låter mysigt, vi har kollat tjejerna och lill trollet i hagen. Alla tre kom o hälsade, Fossa först! My fick en stor puss och buff.

Alla kaniner har blivit klappade och

hönsen nattade.

Ha det gott, i morgon kommer en ny rapport.

2010-11-07 @ 21:28:57
Postat av: Nina

Hej Carro! Tack för uppdateringen hemifrån :) Jag vet att ni tar väl hand om mina små bäbisar. Vi hörde av pappa att det, mot förmodan, ändå väntas snö i Sverige. Om det kommer mycket snö hälsar mamma att du kan slänga in en höbal i hagen tisdag och onsdag kväll. De finns att hämta i stallet i boxen. Tack så jätte mycket! Många kramar

Nina och Kerstin

2010-11-08 @ 20:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0