SNÖ! :D :D

MASSA MASSA SNÖ <3

Ikväll har jag varit hos Iselin och ätit sushi och druckit champagne. Det var mycket trevligt! Som vanligt blir det en del retsamma saker om svenskar. Jag kan bara möta med att säga att vi säger samma saker åt de norska :P
De var tvugna att visa mig youtube klipp på låtar som "jag är inte sjuk, jag är bara svensk" osv, verkligen roligt kära ni ;) morsomt menar jag ju :P





Vi tyckte att det regnade lite utanför, men när vi tittade på Iselins takfönster såg vi att det var något vitt på. Jag gick och öppnade dörren, och såg att det snöade!

Skrek rakt ut "DET SNÖAR!" (lovar att jag väckte alla i byggnaden..oj..)
Såg även lite sent att det stod två killar och en tjej på våningen under, de skrattade åt mig. Sen när jag stått ett tag och beundrat de härliga vita, stora snöflingorna som dalade ner frågade den ena killen:
"Where are you from?"
Jag ropade ner "I´m from sweden" 
Den ena killen vände sig till den andra och ba "told you so". Sen ropade han till mig något som betydde ungefär att jag kände mig som hemma nu, att det var min naturliga miljö, jag bara skrattade och sa ja :P 


(min mobilkamera trivs inte lika bra i snö som jag gör)

Sen var problemet att få tag i taxi hem. Alla taxi-nät hade slutat fungera, så det var bara att försöka få tag i en taxi vid vägkanten. Tog lite tid och hela jag hann bli snö-dränkt. Men fick i alla fall tag i en taxi och nu sitter jag i lägenheten och njuter av att veta att marken där ute är täckt av snö.

Massa kramar (och lite snöbollar) från mig i Budapest <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0