Plugga plugga plugga anatomi!

Hejsan!

Från och med idag är det okej att börja prioritera lektioner tycker jag. Nu är det nämligen mindre än tre veckor kvar till min första tenta.

Min prioritering ser ut såhär:
Biofysik lektion eller sova? Biofysik lektion
Botanik lektion eller anatomi plugg? Anatomi plugg
Kemi lektion eller springa? Springa

Därför sitter jag nu hemma och pluggar anatomi och snart ska jag ut och springa en tur i parken. Det är så mycket stress runt alla prov nu, så jag glömde nästan varför jag vill läsa det här. Men nu när jag sätter mig ner med anatomin igen inser jag att anatomi faktiskt är kul och intressant fortfarande, som jag tyckte i början.

Som vanligt kan jag inte begränsa mängden böcker när jag pluggar. Här har jag "guide to the dissection of the dog", "the anatomy of domestic animals" och "veterinary anatomy of domestic mammals". Plus anteckningar som jag skrivit själv.



På väggen sitter det små lappar med roliga (....) saker som "sodum thiosulfate Na2S2O3", men det finns också en lapp från mamma, och en från Peter. Båda skrev dem utan att jag visste det, och jag såg dem inte för än jag kom hem efter att ha sagt hej då.



Vill bara säga: jag älskar er mest!

Kram allihopa <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Awww vad gullig mamma och pojkvän du har!



Lycka till med plugget, men plugga inte ihjäl dig ;)

Vi vill att du kommer levande tillbaks till Sverige!

2010-11-25 @ 15:37:16
Postat av: lisa

nawww va gulligt!! nästan så man börjar gråta :p men du fixar pluggandet Nina! Håller tummarna för dig :)

2010-11-25 @ 17:20:18
Postat av: Daniel.

Desto mer du pluggar nu desto lättare blir det sen. När du börjar med de roliga kurserna, t ex sjukdomslära och differentialdiagnostik då kommer du vara glad att du kämpat på!

Du lär inte för skolan, du lär för livet. Kom ihåg det.

2010-11-26 @ 10:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0