Otursdag!

Hejsan kära vänner :)

Ja, idag har det varit min otursdag! Det började på anatomi lektionen. Klassen fick dela upp sig i två grupper, för denna gång skulle vi få möjlighet att dissekera en hel hund. Alla som pratade norska och svenska drog sig åt ena hållet, och resten som fick prata engelska med varandra fick ta den andra hunden. Enkel uppdelning va? :P
Vi tog olika delar på hunden som skulle dissekeras fram, jag och några till fick huvudet och halsen. När det var klart började vi redosvisa för de andra i gruppen vad vi hittat, och de gjorde samma sak till oss. Och när jag står där och bara lyssnar, tror ni inte att jag lyckas skära mig i fingret på min skalpell?! Kände att det sved till och så ser jag ett långt jack i handsken.

Gick till anatomi läraren (de vill att man ska göra det om man skurit sig) och visade. Förklarade att jag bara ville ta mig en titt på mina digital extensors, förstår inte varför han inte köpte det.. Så fick jag skölja det under vatten och sen tog han på jod "för att det skulle svida extra mycket så att jag kommer ihåg att inte göra om samma sak igen. I alla fall inte under hans lektion" :P eller så var det för att såret skulle bli rent ;). Sen sa han att jag troligtvis skulle överleva. Får hoppas att jag inte får rabies eller nått då :P

Okej det var oturshändelse ett.  Sen var det kemi lektionen. Det började bra, fick tillbaks förra veckans titrerings poäng och jag lyckades få 4 av 5. Så det är jag nöjd med! Tror titreringen idag gick skapligt den med. Men sen när jag skulle skölja ur mina glasflaskor så råkar jag slå i den ena i kanten så den gick sönder! Tittar mig runt omkring och ser om Tamas upptäckt mig. Det hade han inte, (tur i oturen kallas det va?), gick istället och visade glas delarna för den snälla läraren. Först tittade han på mig med en ilsken upprörd min, och jag sa "Im so sorry!" då började han skratta och sa att det inte gjorde något, han hade bara skämtat :P
Sen kollade han på mina händer och ba "did you cut yourself?". Jag ba "no, no, no!" och skyndade tillbaks till min bänk. Inga mer skadade fingrar tack!

Ska nog hålla mig borta från vassa föremål idag, eller saker som kan gå sönder.

Det blir springa och plugga resten av dagen. Dock kan man ju faktiskt göra illa sig på papper om man har otur, och kommer säkert snubbla när jag springer också.

Min bänk på kemin:


Kram kram <3

Kommentarer
Postat av: Daniel.

Haha, snabbtänkt flicka :)

Digital extensors :) Tur att det inte var dina digital flexors, där sitter det även mer känsla strukturer än på dorsalsidan :)

2010-11-30 @ 13:55:58
Postat av: Tonie

Aww.. Stackars liten! Blev det ett djupt sår eller bara ytligt?

Du har nu klarat av din (första och förhoppningsvis sista?) olycka inom arbetet, grattis! :)

Kram!

2010-11-30 @ 14:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0