Mycket att uppdatera..

Hejsan allihopa!


Det har blivit ett litet uppehåll i min uppdatering, men det ska självklart ordnas upp nu.

Undertiden mamma var här behövde jag inte göra mycket alls, hon fixade i princip allting åt mig. En dag åkte vi och shoppade på West end, resultatet blev en fin balkänning med mig hem. (Köpte biljetter till Freshmen´s ball idag). Mamma och jag åt även på resurang Paprika som jag introduserar till alla som kommer hit (Lisa, Peter och nu mamma). Mycket bra resurang, bara det borde vara en anledning för er att komma och hälsa på.

Men egentligen har jag inte tid för besök. Jag har nu bestämt alla datum för examen, och börjar redan ha lite smått panik. Flygresan är även bokad till den 23 december då jag kommer hem till fina Sverige, och kräver då att marken ska vara täckt med snö. 
Om jag, mot förmodan, skulle klara alla tentor så har jag även möjlighet att vara hemma i mer än 2 veckor i slutet av jan till början av feb. 
Tänk om jag skulle ha tid att åka lite snowboard :D De har föresten ordnat någon sorts skidtävling här, mitt i Budapest :P de har byggt en backe och fixat snö.



Åter till Freshmen´s ball ;) Världens bästa pojkvän flyger ner hit till Ungern för att gå på balen med mig <3 han kommer redan på torsdag :D dock har jag påpekat många gånger att jag verkligen måste plugga när han är här.. hoppas jag håller mig till planen.


Sedan måste jag berätta om min idol, jag har fått min största idol någonsin: min anatomi lärare. Ja har alltid tyckt han var en bra lärare, han ritar extremt bra och säger roliga saker som underhåller klassen. Det jag inte visste för än för några dagar sedan var att han är både veterinär och läkare! Och inte vilken läkare som helst på vilket område som helst, utan han är hjärnkirurg! Det är så häftigt! Tänk om man var så bra :O Att han ens bryr sig om att prata med oss outbildade jobbiga studenter :P.

Litet konstverk från förra lektionen:
Baron Munchausen rider på sin halva häst som inte kunde sluta dricka (är ni intresserade finns det en historia att läsa om det :P )



Så var det fredag igen.. laddat upp med lite kemi uppgifter och en after eight ask. Tror det kommer bli en lyckat kväll ;)
Det är i alla fall helg nu. Hoppas alla får det toppen och att ni njuter av helgen <3

Kramar


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0