Det ska synas att man lagar pannkakor!

Står här i mitt lilla kök med pannkaksspaden i högsta hugg och med mjöl på hela byxorna. Haha det är så roligt att laga pannkakor! :D (saknas bara mamma mia filmen i bakgrunden). Perfekt sätt att fira att jag ännu en gång kommit levande från kemi labben. Idag hade vi titrerings prov. Alla fick olika okända blandningar (för att inte kunna hjälpa varandra) som vi skulle titrera och få ut koncentrationen och mass procenten på.

Jag tror jag gjorde ett skapligt bra jobb. Och vid tredje försöket (man skulle göra om det tre gånger för att vara säker på att man fick rätt resultat eftersom man får poäng efter hur nära rätt svar man är) så var det riktigt kul, "när byter den färg... en droppe till, nu måste den slå om, en droppe till, där slog den om!".

Till och med Tamas verkade på bra humör, skämtade till och med, eller så har han bara blivit riktigt bra på att vara ironisk att det inte går att höra :P Den enda som fick utskällning var hans stackars kollega. Ungerska låter snäppet värre att få skäll på än engelska.

Snart ska jag ut och springa. Sen blir det kemi hela kvällen för kl 07.00 startar kemi provet i morgon.. usch!

Kram på er <3

Föresten tycker jag att ni borde kommentera min blogg mer! :)

En till kram <3 

Kommentarer
Postat av: Kattis å Kerstin

Hej. Vad duktig du är på att blogga. Jag och mamma går in ibland på rasten och kollar. Må så gott / Kattis

2010-11-16 @ 14:19:15
Postat av: Sara Gunnarsson

Hej,

Jag läser ofta din blogg men har inte skrivit en enda kommentar, så jag tar åt mig av kritiken :P

Jättekul att läsa hur det är med dig och vad du gör! Mamma uppdaterar mig när hon pratat med Kerstin och så kan jag uppdatera mamma när jag läst din blogg.

Senast i söndags fick jag även uppdatera min farmor om hur det var med dig :P



Kram /Sara

2010-11-16 @ 14:49:21
Postat av: Daniel.

Är du säker på att du vill att jag ska kommentera din blogg? Tycker du mest gnäller och sen får man höra från Kerstin "han är så dryyyyyg". Men visst. jag skall börja skriva igen. Inga problem :P

2010-11-16 @ 15:55:58
Postat av: Nina

Haha ni livar upp rasterna på dagis med lite läsning från min blogg, det låter bra ;) Men tack så mycket!



Vad roligt att du läser min blogg Sara! Haha vilken tur att alla ska hålla koll på mig :P



Jo precis Danne... nu var det ju inte riktigt dina kommentarer som jag saknade men kommentera på du :P



Tack för kommentarerna allesammans.

Kram kram

2010-11-16 @ 19:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0