Studieplatser och handlings-folk

God kväll kära vänner :)

Idag har jag som vanligt pluggat med Mari, känns som att jag skriver det i varje inlägg. Vi försöker att variera våra studieplatser. Vi har ju suttit en del på café och kontorsstolen vid skrivbordet är helt klart utnött, så dags att pröva något nytt! Det blev Maris säng. Vi la upp alla böcker på sängen tog en stol och ställde kaffekopparna på och ställde fram en skål svenska pepparkakor. Sen satt vi där resten av kvällen och pluggade. Nackdelarna med att sitta i en säng och plugga är att det är väldigt lätt att bara falla bakåt och sluta ögonen för en liten paus. :P



Jag blev lite uttråkad med att plugga resperatory muscles, Mari skrattade åt mig och var tvungen att ta kort :P



Vi gjorde en flashcard lek när vi pluggat själva ett tag, man drog ett kort och så var den andra tvungen att säga allt om den musklen, eller vilka muskler som ingick under ett visst topic. Det var kul och lärorikt.

Sedan gick jag ner till kaiser och handlade mat. I morgon ska jag ha ytterliggare en privat dissekering och behövde förbereda mig för i morgon.

Packlistan ser ut som följer:
-Dissektions rock
-Skalpeller + skalpellblad
-Pastasallad med kyckling (med majs, paprika och sallad i också)
-Kexchoklad
-Två energi drycker
-Frukt
-Vatten flaska

Jag ska hålla mig pigg under hela dissketionen!

När jag var och handlade tänkte jag på vilka människor som är och handlar. De är ett intressant folk att studera. Självklart har vi tanterna, de som går med sina vagnar och köper samma sak som de alltid köper, de vet exakt var de ska ha och var de ska gå för att finna det. Är man ivägen på deras färd mot en ingrediens så får man snabbt ta och flytta sig, annars blir man av med hälsenan.
Sen har vi de, som mig, som har handlingslista. Dock är den sorten ganska ovanlig här i Ungern. Och trots att allt som är nödvändigt redan är uppskrivet hamnar det 10 saker i vagnen som inte skulle vara där egentligen. Detta resulterar i ett jobbigt bärande hem till lägenheten (tro mig).
Idag såg jag ett intressant handling-par i affären. Tro inte att jag spionerar på folk, men kunde inte undgå att se vad de la upp på varubandet. 30 stycken öl, 2 cigarettpaket och 3 paket smör. Minst sagt märkligt :P
Och resten av handlarna är mest tråkiga och köper högst tre saker och sen är de klara. 

Ja nu har jag studerat klart ;)

Nu ska jag fortsätta prata med min älskling som har en förskräcklig hosta, stackars liten <3

Puss <3   

Kommentarer
Postat av: Peter

Du är bäst och snyggast! <3

2010-12-10 @ 21:43:24
Postat av: Daniel.

Är detta enbart din åsikt Peter eller har du nån källa att hänvisa till för detta påstående?

2010-12-12 @ 11:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0