Snöslask och frysande duvor

God fredagskväll kära vänner :)

Idag hade jag den bästa zoologi lektionen någonsin. Vi hade en ny lärare som var så insprierande. Han pratade jätte bra engelska, är mycket tveksam att han är från ungern asså. Vi gick igenom ecology, typ "samspelet" mellan naturen och djuren. Han visade olika klipp från naturfilmen planet earth, för att förklara olika saker. Om man vill få mig uppmärksam på en lektion, då kan jag säga att den taktiken fungerar. Super bra film föresten, kan verkligen rekomendera den till alla!

Snön som låg så vackert på marken igår har förvandlats till snöslask, så jag tog på mig gummiatövlar idag när jag gick till skolan. Kändes lite märkligt att gå till skolan i sådana, men väl där såg jag att många följt mitt exempel ;)

Utanför anatomi practicals upptäckte vi en lite finurlig fågel. Den hade satt sig vid ett litet hål där det blåste ut varmluft. Den satt där och blundade och hade burrat upp sig som en stor boll.
 

Ville ta med den hem, men lät den sitta kvar där. Den såg ut att trivas i alla fall :)

Vi satt på benmuseumet en stund på dagen, känns som att jag måste få dokumentera de ytterst moderna datorera som finns där:

Trodde faktiskt dessa var utdöda för länge sen. Men se så fel jag hade.

Ja och sen var det embryology.. gud vad jobbigt det är. Förstår inte alla dessa små bilder som han fyller tavlan med. Det tog mig mer än halva lektionen till att förstå att det han ritade var början till ett foster. De är inte alls söta ju, bara som konstiga ringar. och färgglada prickar. (Kanske är det sistnämnda inte riktigt verklighetstroget utan mer för att förklara för oss, men i alla fall).



Ha det bäst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0