Mitt jullov!

Hejsan allihopa!

Det var ett tag sen sist nu, men jag har haft fullt upp med att njuta av mitt jullov.

Jag kom hem till ett vackert vinterlandskap här i fina Sverige. När jag satt på skavsta bussen kunde jag inte släppa blicken från alla snötäckta ängar och skogar. Det kändes som att jag var påväg mot fjällen när jag i själva verket åkte mot Stockholm.

Peter och jag möttes i Slussen och åkte sen tillsammans mot den efterlängtade ön Värmdö. Jag var så trött på kvällen att det bara blev en kort pratstund med familjen och sen raka vägen i sängen. Somnade där som en stock, trött men nöjd.

Nästa dag började med en underbar barbacka ritt med Piltis. Så roligt att rida igen! Sen var det dags for shopping med mamma, eftersom alla mina kläder var kvar i ungern och inga julklappar hunnit köpas. 
Vi åkte en vända förbi farmor och farfar först, har verkligen saknat dem! 

Dagen eft tog vi hem alla hästar till hemma hagarna och jag red självklart den dagen också.

Peter och jag bakade in julen klockan 1 på natten till den 24e.  Massa god knäck blev det ;)

På morgonen gav Peter och jag våra juklappar till varandra och sen åkte han hem för att fira min sin släkt. Mamma och jag red vår traditionella julritt, med all julutrustning på!



Sen blev det julfirande med mormor, morfar och farmor och farfar. Många bra julklappar fick jag!

Dagen efter åkte jag till Peter (efter att jag ridit, tror inte jag behöver skriva det mer utan ni får anta att jag red varje dag :P). Vi gick på bio och såg HARRY POTTER :D som jag har längtat efter att se den!

Jag åkte hem från Peter dagen efter och åkte förbi Tonie, som är ännu en person jag saknat massor! Så härligt att träffas igen! :) synd att det inte hann bli någon pulkåkning.

Men det blev det nästa dag, för Peter i alla fall. Han fick nämligen tolka efter Pilta. Tror vi alla tre var nöjda, Pilta för att hon gillar att dra pulka, Peter för att det gick skapligt snabbt, och jag för att jag kunde hitta en sysselsättning där jag kunde få med båda mina älsklingar.

Vem var mest trött?


På kvällen bowlade jag med Peter, Johan, Jonny och Soffi :)


(*host jag förlorade *host)

På morgonen dagen efter red jag med My och hennes fina lilla låne-ponny.






Det blev lussebulls bak på kvällen med Peter :D



Lite mjölkrig råkade det bli :P




Nästa dag fick jag träffa världens bästa Lisa och Malin! Vi hade en härlig pratkväll och uppdaterade oss om allt som hänta varandra undertiden jag befunnit mig i Ungern. Peter mötte upp hos Lisa och vi åkte sen hemmåt. Och vem träffar jag då. Hör först ett skrik och sen ser jag en person som kommer springade mot mig med öppna armar. Det var Anna U och det blev ett litet skrik-kram kalas innan Bullandö bussen kom :P

Åh vad vänner gör en lycklig alltså!


Idag har jag varit och hälsat på hos min kattunge Nataljia och fått sett henne för första gången i verkligheten. Sååååå söt hon är! Ni får bilder i nästa inlägg tänkte jag.

Peter och jag shoppade också, jag skulle inte köpa något, ändå kom jag hem med mest kläder. Suck :P

I morgon är det nyårsafton :)

Gott slut alla! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0