Dålig dag för lärarna..

Hejsan bloggen.

Idag har varit en jobbig dag i skolan. Sista kemi labben, jag tänkte "vad kan gå fel?", svaret på den frågan är "allt!".

Tamas var på sämsta humöret någonsin och skrek åt folk hur som helst. När det kom till att signera min bok vägrade han, han skrek att jag hade gjort fel och att jag skulle göra om det. Jag kunde inte hitta något fel så jag bad honom förklara för mig istället.

Oj oj oj, det ska man inte göra. Fick tydligt förklarat för mig hur dum i huvudet jag var, hur värdelös och okunnig jag är. Självklart kan jag inte skriva "silver" när det ska stå "silver PARTICLES", hur sjuk i huvudet får man bli liksom.

Sen fortsatte det så, när Tamas väl har börjat finns det inget slut. Helst av allt skulle han vilja slå till en, han spänner ut ögonen, hela han skakar och så skriker han ursinnigt "du fattar ju ingenting av det här, du kan ingen kemi, tror du jag tänker förklara när du inte ens kan basic!?"
7 gånger, 7 GÅNGER fick jag gå tillbaks till honom för att få min bok rättat igen, eftersom han inte trodde på att jag förstod vad jag skrivit. Och varje gång kom en lång utläggning om hur korkad jag var.
Han slutade med att säga att nästa gång ska jag fråga i början av lektionen om jag vill något, för många av de andra är lika tröga i huvudet som jag är, och de behöver också höra förklaringen igen.

Gick med tårar i ögonen ut från kemin.. Vad är det för fel på den människan? Tror han har haft en jobbig barndom. Ja juste, han är ju uppväxt i Ungern.

Den vanligaste kommentaren man får höra här är att allt, utan undantag, är basic. Standard meningen lyder: "You dont know THIS? LEARN IT! It is BASIC! LEARN IT BY HEART!"  

Tog en promenad i parken för att lugna ner mig efter lektionen och sen fick jag prata med världens bästa farmor, så jag har lämnat kemin bakom mig nu.

Varit hos Mari och pluggat anatomi och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra faktiskt :)

Kram på er alla <3

Kommentarer
Postat av: kurri!! (*-(*-(*-(*-*)-*)-*)-*)

Låter som om du har det riktigt tufft där nere :(

Det är bara att ligga i och tänka på vad du får ut av det hela ;) Lycka till nu gumman och ha en grym jul om vi inte hörs tidigare xD

2010-12-07 @ 21:53:28
Postat av: Daniel.

Det är nog mer fel på läraren än på dig.

Om man blir arg över att någon skriver silver istället för silver particles måste det fattas några partiklar bakom pannbenet.

Ta det inte personligt om det är möjligt, han verkar lika irriterad på alla andra.

Antingen är det fel på honom eller alla andra. Vilket låter mest logiskt?



Snart är du tillbaka i Sverige och slipper Ungern för resten av ditt liv. Du kommer gå starkare ur detta än du någonsin trodde var möjligt.

Plus att du kommer ha en veterinärs legitimation i bakfickan också! Vilken prestation!

Vi är alla stolta över dig här hemma i Sverige, inte minst sagt jag. Du skiner långt över mina förväntningar vilket sätter ett leende på mina läppar ! :)



Sköt om dig.



(Notera att jag varken retade eller gjorde narr i detta inlägg. Jag kan vara snäll, ibland :D )

2010-12-07 @ 23:55:01
Postat av: Nina

Tack Kurri och Danne :)



Jag blir jätte glad att höra det där. Riktigt snällt meddelande faktiskt ;)



Nu måste jag till skolan!



Kram

2010-12-09 @ 07:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0