Vuxen nu :O

Hejsan :)

Idag har jag verit och storhandlat på riktigt. Och hjälp vad man känner sig vuxen, man går där med en vagn och packar ner matvaror. Och för att vara lite ekonomisk köpte jag inte bara små förpackningar utan även lite större som jag kan laga något av och sedan frysa in. Jag hade självklart med mig min ryggsäck och en extra påse att packa i.. okej det kanske är mer gammalt än vuxet :P men i alla fall.

Allt gick bra och jag kom hem med massa saker att fylla kylen med. Kostnaden för denna inhandling blev nästan 5000, forint alltså ;) 167 kr ;)

Sedan skulle jag laga mat :) det är väldigt bra att laga mat om man har tråkigt, det är typ som att tröstäta, fast man inte äter utan man tröst-lagar-mat. Fungerar ganska bra om man vill pigga upp sig själv. Dock hände en liten olycka precis när jag skulle börja.

Jag skulle laga köttfärsås för att frysa in. Min spis är lite dum, det är en gasspis och om man inte har tillräckligt varm i början så dör den. Därför skruvade jag på gasen, tände och ställde kastrullen på. Tog sedan smöret från kylen och la i en klick och sänkte värmen, detta efter bara några sekunder. Men det hade blivit så varmt i kastrullen att smöret började fräsa som bara den, och innan jag han reagera började det brinna.

Kastade mig mot avstängningsknappen för att i alla fall få bort elden under kastrullen och få bort gasen! Sen tänker man direkt, "vatten" , men sen kom jag och tänka på att alltid när man ser hur man släcker eld i en kastrull så kväver man elden istället. Om det är till exempel olja i eller något, så jag tog ett stort lock och satte över eldflammorna, och efter ett tag var det bara rök kvar. 

Stog och skakade ett bra tag efter. Sen andades jag några gånger för att samla mig, och försökte igen, lite försiktigare denna gång och med en annan kastrull. Då gick det bättre :) så nu har jag typ fyra middagar med köttfärsås klara :) 

Sen har jag även kyckling och bacon i kylen som jag ska göra i ordning.

Efter matlagningen städade jag min lägenhet, och passade på att ta lite kort :)

Mitt sovrum/vardagsrum :)
 

Min mysiga säng, och ett "bokskåp" bredvid.



Fönstret med fina Ikea växter under.


Här lägger jag lite viktiga papper, och har mina album uppställda :)


Kommer troligtvis tillbringa många timmar här med pluggande, vardagsrums bord och skrivbord :)



Och hallen, som också går ut till mitt fina lilla kök och sen till ett badrum och en toalett (ja de är i olika rum).


Okej om ni inte somnat nu, så ska jag bara säga att nu ska jag ut och gå med Kerstin och hundarna. 

Kramar




  

Kommentarer
Postat av: Elli

Shit Nina :O don't kill yourself...



Vilken mysig lägenhet, och snygg ytterdörr ;)

2010-08-31 @ 18:12:48
Postat av: kurri!! (*-(*-(*-(*-*)-*)-*)-*)

Nina som vuxen...

Har lite svårt att föreställa mig det ;)

2010-08-31 @ 19:06:31
Postat av: kurri!! (*-(*-(*-(*-*)-*)-*)-*)

Juste glömde säga att ditt rum ser riktigt snyggt ut!!!

2010-08-31 @ 19:08:15
Postat av: lisa

Gud va fint allt är!!! :) Men se bara till att inte bränna upp det innan jag kommer ner :p

2010-09-01 @ 08:31:59
Postat av: Malin

Vilken fin lägenhet! Hoppas du trivs :)

2010-09-01 @ 09:43:46
Postat av: Anna

Shiiit vilken myyyys lägenhet!! :)))) puss & kram!

2010-09-04 @ 18:34:17
Postat av: Lena

Tycker det är tråkigt att laga mat till sig själv bara.

fan vilken fin lägenhet, såg att du satt upp sverigeflaggan på väggen! ;)

2010-09-14 @ 18:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0