Tre dagars uppdatering :P

Hejsan :)

Jag har haft så mycket att göra så jag har inte haft ro att sätta mig ner och skriva något, varken i bloggen eller mail (ber om ursäkt för det och ska svara!).

I onsdags var jag på Budapest zoo. För att ligga mitt i stan var det ett förvånadsvärt bra zoo. De hade massa djur, som inte ens finns att se i Sverige. Vi såg bland annat tigrar, lejon, leoparder (måste ju börja med mina favoriter), isbjörnar, vargar, noshörningar, giraffer, flodhästar, ödlor osv osv..

 Tiggde godis ;)
  

Stor ödla :O


Elefanter :)


Söt-nosar


Kissekatter <3


Helt klart värt en dag!

På torsdagen var det dags att fixa lite saker inför registreringen, så som upphållstillstånd. Vi åkte därför till the Office of Immigration. I receptionen satt en man som inte kunde ett ord engelska, seriöst! Vad är det för fel på Ungern!? Han tog därför hjälp av några andra som var där för att förklara vart vi skulle gå. Därefter fick vi stå i kö för att få en nummerlapp av en som stod och svarade på lite frågor. Efter det var det bara att vänta på sin tur, underbart system.. ;)  

Man behövde visa antagningsbeviset till skolan, hälsoförsäkring, pass, bevis på att man hade pengar (pappa skrev ett intyg på att han lovade att betala mina studier, attans att jag inte fick en kopia av det), och sen självklart mitt hyreskontrakt SOM JAG INTE HADE MED MIG..... Måste dit igen på måndag, yes..

Efter det kände familjen för ett avkopplande bad, vi åkte därför till Ungerns äldsta bad med typ 8 pooler. Först gick vi till en ingång och frågade om biljetter, hon skickade oss vidare till en annan ingång och sa att vi skulle köpa det där istället. Vi gick dit och frågade efter biljetter, han sa "vill ni bada till klockan 22 ska ni gå till den andra ingången. En aning irriterade gick vi tillbaks till den första ingången. Där blev vi hänvisade till den andra ingången igen, pappa sa då att vi redan varit där, då kom det fram att det fanns en tredje ingång. Hahaha suck!

Badet var helt underbart, vattnet i utebassängen var 37-38 grader! Det är tydlingen så varmt som 70 grader när det kommer upp från marken. Sen fanns det massage pooler som sprutade vatten och sådana med olika konstiga ämnen i som ska vara bra för kroppen. När det började bli mörkt tände de lampor ute och det var så mysigt! Dit måste ni som kommer och hälsar på, det är öppet året runt. De höjer även tempraturerna på vintern.



Så till idag :) Morgonen började med en tidig frukost på hotellet för att sedan åka till flygplatsen med mamma och pappa (övade att åka om jag skulle behöva åka och hämta någon vid flygplatsen, *host Lisa ;) ).



Så nu är jag ensam här...



Väntade på flygplatsen på Kerstin, min syssling som har gått här i Ungern och är snart klar med sina studier. Jag köpte Stephenie Meyers bok "The short second life of Bree Tanner" för att ha något att göra. När jag börjar läsa en bok som känns riktigt bra får jag typ rysningar, är det normalt? Haha :P När Kerstin kom fram med planet tog vi taxi hem till hennes lägenhet och lämnade hennes saker. Därefter gick vi till parken med hennes hund och gick och pratade, det var jätte trevligt och jag fick veta en hel del mer saker om skolan. Det var helt galet varmt ute! Vi lämnade sedan vovven i lägenheten för att gå och handla. 

Min första "stor"handling. Nu har jag lite måltider planerade, pannkaka en dag blir det i alla fall :D. (Ja mamma jag köpte frukt). Sen tog jag bussen hem och aa, det var min dag :)

Ikväll ska jag prata hela kvällen med älskade Peter, men hinner maila och prata lite med er andra också ;)

Hugs

Kommentarer
Postat av: lisa

Det e tur att du kommer och hämtar mig på flygplatsen, annars är nog risken stor att jag inte kommer fram :p

2010-08-27 @ 20:25:00
Postat av: Nina

Haha visst visst, jag kommer och hämtar dig :)

2010-08-28 @ 10:46:21
Postat av: Tonie

Du behöver inte komma och hämta mig på flygplatsen, jag är innehavare av ett par fötter med GPS!

Och jag kommer definitivt att kolla in det där badet! :D

Pannkaka... degmat, du borde äta nyttigare saker, eller blanda i lite grejer i smeten ;)

Fred Ut!

2010-08-28 @ 19:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0