Nej, jag är inte tillbaks i Sverige.



Jag bara råkar befinna mig vid Ikea i Ungern ;) med min "Absolut Svensk" tröja :P


Dagens schema var: titta på min skola, besöka Margaretaön och handla på Ikea.

Min skola, eller rättare sagt hela skolområdet, var fint. Det såg ganska gammaldags ut med alla gamla byggnader, och skolgården såg ut som en park med massa träd.

Szent István University - Faculty of Veterinary Science BUDAPEST



Den berömda statyn vid ingången av veterinärskolan :)




Skolbyggnader:
   


Därefter åkte vi till Margaretaön, som ligger mellan Buda och Pest. Där ligger också Budapest vackraste park, vi såg dock bara en liten del av den.

Här står vi på bron som går över till ön och till Buda, det är Pest sidan som jag tagit kort på :)



Parken, som det också finns ett springspår runt, vilket jag och pappa hoppas kunna hinna med och springa på.


Sedan behövde jag lite saker till lägenheten, och vad är då bättre än att åka till Ikea? :P Vi kom hem med lite korgar, en stor tavla på en Zebra, galgar, tvättkorg, växter och lite till.

I morgon får jag (förhoppningsvis) internet till min lägenhet :)

Så här på kvällen saknar jag alla i Sverige så mycket mer... vill bara hem och krama om alla som jag tycker om <3

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Yo-han (japansk stavning)

kan inte du ta hem den där statyn

till mig? Den skulle passa superbra

i mitt rum, typ i mitten! ifall du

undrar kommer jag alltid undvika

att skriva på den lömska

katten...

2010-08-21 @ 22:52:07
Postat av: lisa

Åh va fint allt är :) jag verkligen längtar tills jag kommer ner till dig!!

2010-08-22 @ 17:32:52
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Malin

Måste säga att Pest lite liknar Stockholm, så jag hoppas du känner dig hemma! :)



Så kul att du har så många bilder med, längtar att få se din lägenhet! Ska försöka leva genom dig under tiden du är där xD



Saknar dig <3

2010-08-22 @ 18:03:28
Postat av: Elli

Nina min trogne vän, visste väl att du skulle använda tröjan flitigt! Och på Ikea också, jag blir alldeles stolt :)



<3

2010-08-23 @ 21:55:56
Postat av: Lena

Aaaw du har tröjan på dig! :D ser ju mysigt ut i budapest :)

2010-08-23 @ 22:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0