I morgon bär det av!

Hejsan :)

Nu är det äntligen dags att öppna bloggen! I morgon åker jag till Budapest för att plugga på Szent Istvan University, till mitt drömyrke veterinär. Och alla i Sverige måste ju kunna hålla koll på mig ;)  

Jag tror jag har packat allt, massa kläder och mat. Och sen lite saker som jag vill ha när jag saknar Peter <3, kompisarna, djuren och familjen.

Idag har jag varit och ätit lunch med Peter, vi satt och tittade på den fina utsikten över Stockholm. Det passar ju bra när det kommer dröja ett tag innan jag får se vår vackra huvudstad igen ;)


Man borde inte skriva om sorgliga och negativa saker i första inlägget men det känns som att det behövs idag. För i Ungern kommer jag inte ha min Pilta med mig, vilket betyder att jag från att rida 6 dagar i veckan inte kommer rida något. Så idag var det sista ridturen. Det var sorgligt men Pilta och jag hade en mysig ridtur tillsammans. Hur ska jag överleva utan min älskade ponny?




Det andra som hände idag som är helt fruktansvärt är att min 15 åriga katt Tracye var tvungen att somna in. Jag hade alltså haft henne sen jag var fyra år. Men hon hade fått tillbaks cancern, och denna gång skulle det inte gå att operera bort. Jag saknar henne redan enormt mycket, jag räknade henne till en av mina bästa vänner.. Du är den finaste katt som jag någonsin kommer ha, jag kommer aldrig glömma dig!

Adjö är ej för alltid
Farväl är inte slut
I mina tankar finns du
Där finns du alltid kvar  


Kommentarer
Postat av: Bea

Gu vilken fin blogg du har fixat nina!

Vad tråkigt med tracey, visste inte de :(



Hoppas du uppdaterar mkt!

2010-08-20 @ 14:47:53
Postat av: Johan

AAAAAH DET ÄR EN KATT I KOMMENTATOR-

(var tvungen att hoppa rad för att

inte skriva på den)-FÄLTET....



kissekatten kollar på vad jag

skriver, den verkar lömsk..

2010-08-20 @ 17:10:06
Postat av: Malin

Aaaw var du tvungen att ta med Micke och Molle klippet? ;) Det finns ingen låt som får en att bli lika ledsam...

2010-08-22 @ 17:59:26
Postat av: Lena

Jättefin blogg nina,du är inte den enda som kommer sakna, vi saknar dig med <3

2010-08-23 @ 22:31:47
Postat av: Anonym

Aww.. Du har en jättefin blogg nina,

om du fortfarande vill ha bilder så

är det bara att säga till på face-

book eller något så kan jag maila

över dem till dig! Jag står mer

än gärna till tjänst med min

magnifika hjärna :) Nu när

skolan har börjat igen så

behöver jag något vettigt

att göra också, vid sidan av

liksom. Jag har spenderat en

hel religionslektion med att

rita vad jag tyckte var

skapelsen. Eller nej, inte

ens det. Vi skulle rita en

skapelse. Och använda vår

fantasi. Hon uppmuntrade de

enfaldiga idioterna till att

flumma, och således blev det

skapelseteckningar fulla med

människospyende grisar,

människor som trillar ner från

moln, "människor som apor, mer

människa, mer människa och

till slut en tjock kärring"

Detta var alltså det enda vi

gjorde den lektionen. Nästa

lektion ska vi rita hur vi

tror att Gud ser ut...

Förlåt, jag kom bort mig helt!



Jag är jätteledsen att Tracey

gått bort.. Jag känner verkligen

med dig.. Lots o' hugs from Wermdö!



Hoppas du har det riktigt bra

både i Buda och Pest, har inte riktigt fattat var du bor än, men jag hoppas att du bor i Buda, för Pest lät inte väldigt soft. För övrigt måste jag anstränga mig något för att inte känna medlidande för att jag skriver över katten, därav det ständiga radbytet tidigare. Och.. herregud, det här har blivit ett långt brev typ.. som vanligt -.-

Nej, nu ska jag sova! God natt, eller du kanske föredrar ett jó éjszakát!

(uttalas typ: joj-sa-katt, enligt google)



Kramsi

2010-08-25 @ 02:14:49
Postat av: Nina

Såg ditt meddelande nu Tonie :) du kan verkligen aldrig skicka ett kort meddelande :P



Haha VTG alltså, bra skola det där ;) jag hoppas att du verkligen anstränger dig med bilden av gud, ska jag skicka en bild på mig så du har en mall att gå efter :P ?



Jag bor på Pest sidan, som är riktigt fin faktiskt :) precis bredvid skolan. Istvan ut heter vägen.



Tack för kramarna också.

Saknar dig Tonie :)



Kom och hälsa på snart ;)

Hugs

2010-08-29 @ 13:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0