God morgon Stockholm och Budapest!

Igår hände många saker, men på grund av att jag inte fick tag i internet kunde jag inte berätta det då. Får ta det nu istället ;)

Det var uppstigning 04.50 (Peter envisades om att det var roligare att ställa klockan på något med 4 :p ) Där efter åkte vi till Arlanda, det blev ett jobbigt hej då till Peter : ( ..  och resan fortsatte sedan mot Budapest. Jag hade 6 väskor med mig, med bara mina saker, pappa hade beställt extra plats.

Den 20e Augusti (som jag anlände på) är det Ungerns nationaldag, dvs allt är stäng och alla är lediga. Men vi såg till att några från lägenhetsförmedlingen fick jobba i alla fall ;) Min lägehet är så fin! Den är ganska liten, men högt i tak så den känns stor. Det är ett helt okej område, och skolan ligger nära :) Jag återkommer med bilder på den senare, när jag får ordning på allt.

 På kvällen gick vi ner till floden Donau för att titta på när de firade sin nationaldag. Kl 9 på kvällen började de skjuta raketer från en lång båt om låg mitt i floden. Det var så häftigt, bättre fyrverkeri än vad man skjuter på nyårsafton i Sverige!

 








När de började skjuta raketer som föreställde hjärtan och fåglar skulle jag börja filma, då hakade min mobil upp sig... så inga bilder på det :P

 Jag sov för första gången ensam i min lägenhet, jag var så trött så jag somnade direkt :P vaknade bara en gång av att min kyl brummade, haha!

 

Nu sitter jag på hotellet där mamma och pappa ska bo en vecka. I morse tog jag en härlig promenad hit på ca 2 km. Vädret är underbart! Ni vet när man går och lyssnar på musik och känner att man har sådant flyt. Man bara går och känner att allt är bra och alla är med en. Precis så kändes det i morse när jag gick ;) Men trots att jag gick och lyssnade på låtar som walking on sunshine och the worlds greatest lyckades jag ändå pricka in alla rödlysen :P Det är läskig trafik här. Jag om bara är van vid ett  litet övergångställe ute på landet försökte smita över vägen trots att det visade röd gubbe, men bilarna kommer från alla håll och jag gjorde snart som resten av ungrara, väntade tålmodigt på grön gubbe ;)

 Nu ska jag iväg och titta på min nya skola!

 Ha det bäst <3


Kommentarer
Postat av: Johannes döparen

du borde videoblogga!

2010-08-21 @ 14:38:37
Postat av: Lena

Vi som är så långa behöver ju verkligen högt i tack! :D

hahaha "Jag om bara är van vid ett litet övergångställe ute på landet" <3

2010-08-23 @ 22:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0