Från sommar till höst

Helt plötsligt vaknar man en morgon och inser att sommaren är förbi, att luften har blivit kyligare och att löven börjat falla.

Egentligen borde nyår ligga vid denna tidpunkt, för på hösten känns det alltid som att saker kommer förändras, vare sig man ska tillbaks till samma skola eller börja på en ny, eller vad det än är man ska göra, så känns det som att det är annorlunda och nytt. Det är väll egentligen väldigt härlig, en chans att "börja om" liksom, ta nya tag. Därför ska vi vara glada på hösten :)

I natt sjönk temperaturen rejält här, jag var till och med tvungen att stänga fönstret. Det blåser lite ute och allt luktar höst.

Idag fixade jag mitt uppehållstillstånd. Jag är inte längre turist här, jag är invandrare! :P Dock var det ett väldans problem att få tag i det där lilla kortet.

Jag åkte tidigt på morgonen, tog ut pengar och köpte bussbiljett. Först förstod inte vakten vad jag ville. Trots att jag tydligt sa ”7 days ticket” ville han ge mig 7 stycken enkelbiljetter. Sen sa han på grottmännisko-språk (ungerska. Vad? Det låter ju så!) att jag skulle gå till ett annat ställe och köpa biljetten, vilket jag tänkte göra först innan han började peka på sin väska och säga att han också hade biljetter. Aja det löste sig ;)

Sen åkte jag till the Office of Immigration för andra gången. Jag gick fram till den enda kassan som var öppen och förklarade att jag hade en sak som skulle kompletteras för mitt visum. Hon i kassan gav mig då en nummerlapp. Efter att ha väntat i 1 timme fick jag äntligen komma fram till en som skulle fixa papprena åt mig. Tjejen jag kom fram till var totalt hjärndöd och kunde inte ett enda ord engelska, hon vägrade hjälpa mig och pekade bara på att jag fick ta en ny nummerlapp. Idioter!

Jag var så förbannad när jag ställde mig i kön för att få en till nummerlapp. Stod där och svor i mitt huvud åt världens sämsta land, med ett helt stört system som är helt åt hel*te.

Fick tillslut ett nytt nummer och efter ytterligare 40 min fick jag i alla fall komma fram till en halv vettig person som enkelt fixade det jag skulle och nu har jag mitt lilla kort som säger att jag får stanna här.  

 Resten av planeringen idag består av att fixa mitt andra album och sen träna.

Saknar Sverige så himla mycket nu. Börjar få lite abstinensbesvär för att jag inte får rida också. Vill hem! Ta hand om Sverige åt mig <3

 


Kommentarer
Postat av: Jens lillebror

hur känns det att vara invandrare?

2010-08-30 @ 18:08:04
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: vem är jens lillebror? trodde jens var din lillebror... JAG ÄR JOHAN IALLAFALL

2010-08-30 @ 20:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0