En sköldpadda?

God natt Buda, Pest och Stock, Holm :P  (tänk om Stockholm skulle vara uppdelat så.. aja :P )

Jag har ett problem, någon har ställt en stor plastbytta med en sköldpadda i utanför min lägenhet. Det kan vara grannens eller så är den övergiven, egentligen gör det detsamma för den var i alla fall misskött och blir där med mitt ansvar. Jag gav den lite vatten och lite melon som den blev jätte glad av att få. När jag går ut genom dörren så ställer den sig upp och sträcker ut halsen så mycket den kan nu :P.

Så nu till problemet... Ska jag ta in den hos mig? Det kan ju faktiskt vara stöld. Men samtidigt lider den ju av att bo där. Jag tror jag ska sätta upp en lapp på lådan i morgon och be att få ta hand om den ;)


Idag har vi varit på Hjältarnas torg, som ligger i Varosliget (parken närmast mig). Lite fina statyer av ponnisar och säker mycket intressanta texter, om man kunde ungerska.

Appropå det så kan jag lite ungerska nu :D
Ninas ordlista:

Köszönöm - tack
Igen - ja
Nem - nej
Fel - upp
Le - ner
Tere - torg

Utca uttalas Ut-sa, som betyder typ väg/aveny 




Jag var också och kollade på ett ställe där man fixar böcker, eller rättare sagt kopior av böcker. Det är nog det närmaste jag kan komma Hogwarts. Man gick ner i en liten affär i typ källaren, där stod en tjock tant.

Hon - English or German?
Jag - English..
Hon - Year?
Jag - First year..

Sen drog hon fram en mapp och gav den till mig, så skulle jag peka ut vilka böcker jag ville ha. Men hade inte boklistan med mig så jag får ta det en annan dag.

Nu ska jag gå ut och pussa sköldis god natt och sen sova!

Natti natti <3




Kommentarer
Postat av: Lena

haha det börjar med en köldpadda, sen blir det en hamster, sen en katt...

tur för köldpaddan att han hamnade utanför din dörr iaf ^^



träffade din brorsa idag utanför gurrabadet :p

2010-08-23 @ 22:58:46
Postat av: Jojje

finns en riktigt seriös HP-klubb

på handels, alla som var med hade

smeknamn, de var sponsrade av

warner brothers, sjukt seriöst..

2010-08-24 @ 14:01:00
Postat av: Nina

Ohhh hur var det på handels!? Haha

bra klubb ;)

2010-08-24 @ 20:04:11
Postat av: Jojjis

jo det är superduper :) får berätta

mer på skype sen eller nått :)

2010-08-25 @ 19:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0