Uppbunkring inför svåra tider

Halloj!
.
Sent igår kväll gav min mobil upp, och valde att dela sig i två och dö. Jag har i en veckas tid påstått att min mobil bara håller på att genomgå en mutering (något som vår virologi lärare pratade om: han berättade att när virusar muterar sig är det inte alltid fördelaktigt för dem, och jämförde det med att trampa på ens fina mobil, får den bättre eller sämre egenskaper?).
För att svara på denna retoriska fråga.. den blir sämre.
.
En mobil är ju en av de saker du förlitar dig mest på i vardagen. Så det första problemet som uppstod: hur ska jag kunna vakna i morgonbitti utan alarmet?
Jag har fått en gammal mobil av farmor och farfar, men den var lösenordsskyddad. Så med hjälp av min söta lillebror så lyckades jag hacka mig in på mobilen. Visste ni att man kunde göra så? :P Inte jag!
Så alarm fick jag i alla fall igång.
.
Nu är min mobil inlämnad i en liten affär mitt över gatan som säljer använda telefoner (*host* stöldgods *host*). Han sa att han kunde fixa det, så jag har inte så mycket val. Jag håller tummarna att jag får tillbaks den sen. Tillsvidare är jag alltså okontaktbar på telefon. Detta blir ett par jobbiga dagar..
.
Var just nere i affären och köpte massa mat! Ska laga korvstrågonof, köttbullar, köttfärsås, kyckling i nån stark sås och flygande jacob. Det kommer hålla mig sysselsatt ett bra tag tror jag.
.
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0