Rädda en gatuhund

Hejsan!
.
Jag känner bara att jag behöver skriva ett inlägg om detta. Som veterinärstudent i Ungern kommer vi i kontakt med så sjukt mycket hundar som behöver adopteras, många djurorganisationer här tar kontakt med studenterna för att kunna lämna hundar i fosterhem tills de får ett permanent hem. Genom att studenterna tar hem hundar till sig kan de på räddningscentret ta emot fler hundar dit.
.
Jag har ingen möjlighet att ta emot en hund, men jag kan försöka sprida ett budskap i alla fall. Om ni ska skaffa hund, snälla tänk över möjligheten att faktiskt rädda en hund från gatan.
De finns så många söta hundar som söker hem, och jag lovar er, ni kan inte få en mer tacksam och tillgiven hund. Hund-tokiga studenter här fixar med pass, vaccinationer och resa hem till Sverige eller Norge för hunden.
.
Några av de hundar som ligger ute just nu och behöver ett hem:
Gå in på:
Foundation of animal protection in Fuzesabony:
http://www.fuzallatvedelem.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=55
eller
Budadogs:
http://budadogs.no/index.php/dogs-in-need-of-fostering-2
om ni vill titta på fler hundar.
.
Tack för mig :)
kram

Kommentarer
Postat av: carro

woho, bra skrivet!

2012-03-06 @ 21:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0