Påsklooov!

Hej!
.
Första midtermet för terminen avklarat och påsklovet har börjat! Biomatte provet gick bra, men som vanligt när det handlar om kemi, fysik eller matte så inleder jag det hela med panik. "Första frågan: kan inte, tar nästa! Andra frågan: kan inte, nästa!". Sen fortsätter jag så hela provet tills jag gått igenom alla och konstaterat att jag inte kan något. Känner att jag i vilken sekund som helst kommer börja gråta och tänker gå fram till läraren och lämna in ett tomt prov och säga att jag gör retake istället.
Sen andas jag lite och börjar om tills jag hittar en fråga som jag faktiskt kan, och sen börjar det flyta på. 22/24 blev resultatet.
Asså jag ska vara helt ärlig, jag är så sjukt dålig på logiskt tänkande, det fungerar bara inte i min hjärna. Ett förenklat exempel skulle kunna vara "Om A är större än B, så är B. ... än A" en sådan sorts fråga kan jag sitta och virra in mig i hur länge som helst för att jag inte kan få grepp om det :P.
.
Nu ska jag i alla fall inleda lovet med att storstäda lägenheten! Diska, tvätta, damsuga! Kul ;).
.
Ponnisar på skolgården idag, för att det är Equus days :) (Jag vet inte om folk vet vad Equus är, men det är i alla fall häst på latin. Så vår coola skolfest lokal heter alltså Häst-klubben)
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det visste jag :)



Cauda Equina syndromet är fruktat :)

2012-03-29 @ 19:46:04
Postat av: Nina

Är inte Cauda Equina längst bak (ner) på spinal cord när alla spinal nerves lägger sig ner så det ser ut som en hästsvans?

2012-03-29 @ 20:32:56
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0