På bättringsvägen

Hejsan!
.
Idag har jag varit på en lektion i skolan och sen bara tagit det lugnt. Försöker att bli frisk under en dag, så jag har gjort min egen huskur som består av massa liter iste, flera kiwi, choklad, film och begränsat pluggande!
Såg just The girl with the dragon tattoo (på svenska: män som hatar kvinnor). Den va riktigt bra! Var lite osäker hur de skulle kunna göra en film på engelska men som utespelar sig i Sverige, men de lyckades riktigt bra. Rekomenderar den starkt! Dock, var engelskan ganska svår att förstå eftersom de pratade lite dålig engelska med flit (det ville göra själva sverige grejen mer verklig.. pratar vi sådär dåligt?). Så jag fick i alla fall ladda ner text till filmen för att fatta vad de sa :P.
.
En annan som försöker komma på bättringsvägen är lilla Bella (Carolines nya katt), som visade sig ha diverse sjukdommar som de på veterinärkliniken inte hade/ville uppmärksamma. Nu behöver Bagera och Bella va i olika rum, så jag erbjöd mig att ta emot Bagera tills Bella mår bra igen.
Det blir kul för Nattis att han är här, och säkert roande för mig - två speciella katter under samma tak :P
.
Varje gång jag kommer hem så vill Nattis säga hej så fort som möjligt. Och eftersom det är en vägg precis intill dörren måste hon vända huvdet på sne för att få plats mellan den smala glipan. Samtidigt som hon skriker så man tror att hon håller på att bli klämd, men nej då hon är bara glad att se mig ;)
Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0