9 dagar till påsklov, 2 månader till tentaperiod

Hejsan!
.
Hemma efter en intressant genetik labb som denna vecka handlade om insemineringar. Vi gick igenom grunderna för hund, häst och gris. Ny lärare som pratade bra engelska och hade rest runt mycket i världen. Bra lektion helt enkelt. Vi fick även ta hem en liten souvenir i form av ett rör där man spara sperma i. Bli aldrig förvånad vad du hittar i en veterinärstudents packning. Skalpeller i fickan, labbrock i väskan och ett sperma rör i pennskrinet. ;)
.
Haltade sedan hemåt, ja ni hörde rätt. Mitt knä är och spökar igen, och nu kan jag inte stödja på det. Måste hela tiden ha det framför mig (som en tjej som inte kan gå i högklackat) och halft hoppa på det andra. Men om ca två veckor ska jag kolla upp vad det kan vara. På ett sätt hoppas jag att det onda håller i sig så att det blir lättare att "utreda" problemet, men jag vill så gärna springa.. så det får gärna gå över ändå.
.
Nu ska jag sätta igång med pluggandet! Laddar upp med söderte och svenskt godis :D Biokemi och kemi!
Föresten så blir jag lite imponerad över min hjärna ibland. Igår gick jag igenom de 20 amino syrorna som bildar proteiner. Trots att det var länge sen jag kollade på dem sist (vi lärde oss dem förra terminen) så kunde jag rita upp strukturformlerna för typ alla. Hur mycket klarar hjärnan egentligen? Jag är ganska säker på att mitt minne har blivit mycket bättre sen jag började här, speciellt efter fysiologin när vi skulle komma ihåg sådär 400 slides till varje midterm.
The sky is the limit, haha nee inte för min hjärna ;) men det är trevligt att se att den blir lite mer trimmad.
.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Vem annars.

Amputation proximalt om articulatio genus som causal behandling av affekterad sida. Vi amputerar andra också i förebyggande syfte. Fixar det lite snabbt sen...

2012-03-21 @ 15:41:59
Postat av: Nina

Vilka fancy ord du ska använda då ;) men nej tack, jag står över den behandlingen.

2012-03-21 @ 15:51:46
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Nina är en knäppskalle

Se det som ett tillfälle för dig att lära dig orden, du kommer behöva dom :)

2012-03-21 @ 18:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0