Margit island

Halloj!
.
Nu har jag varit och spungit på margaretaön igen med Mari. Men det gick trööögt kan jag säga. Mari hade ont i benet så vi var tvugna att gå vissa sträckor, och jag är så sjukt sliten i benen (extra mycket i jumskarna av någon anledning, tror att det kan vara för att jag springar lite konstigt för att vara rädd om knäna). Men vi tog oss runt i alla fall :) Det var strålande sol och superhärligt.
.
Den såkallade trammen, vilket egentligen är ett norskt ord som betyder spårvagn. Men som med allt annat här så börjar man använda norska ord tillslut. Jag trodde seriöst att det hette "trammen" innan jag kollade upp det på google translate och insåg att jag blivit lurad av norskorna. Ett annat exempel är cafeterian i skolan, där alla svenska ettor verkar använda ordet kantina (norska ordet för cafeteria) som att det är namnet på den. Haha :P
Gubben på bilden gick fram till mig och gav mig ett tandlöst leende för att jag tagit kort på honom, pekade på mobilen och nickade förtjust. "Jaja jag tog kort på dig ja" ;)
.
Spåret runt :)
När vi var klara visade Mari mig en affär där de sålde ingredienser till sushi. Ni anar inte vad glad jag är nu! Äntligen kan jag göra egen sushi :D
Kram kram <3

Kommentarer
Postat av: Bea

Åh va härligt det ser ut med europeisk vår!! :)

2012-03-27 @ 06:59:56
URL: http://ausswed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0