Katter och hundar

God morgon!
.
Jag börjar verkligen få idé torka på inläggsrubriker. Så fort jag börjar skriva en rubrik så kommer det upp en lång lista med tidigare rubriker, som det känns fel att kopiera.
.
Men men till ämnet då! Först ska jag säga att Nattis och Baggis är så söta. Trots att de ska brottas och försöka bita varandra hela tiden så kan de vara riktigt gulliga. Det är som att jag har två svansar efter mig var jag än går här i lägenheten.
.
Frukost fixande :)
.
Igår såg jag ett väldigt bra klipp på youtube, en film om hur hundaveln gått så långt att vi fått in massa genetiska sjukdomar och att hundarnas kroppar blir så "felformade" efter våra önskemål att de rent ut sagt plågas - svårt att andas, huvudvärksproblem, allergier, dåliga ryggar osv.
Den är ganska hemsk i början, och jag är ganska känslig. Men sen blir den mer informativ och det är ett seriöst ämne. Så om ni kan, ta er tid att titta på denna film. Sverige har som tur är en hel del regler som förhindrar bland annat inavel, vilket känns lite bättre i alla fall (även om man på utsällningar kan se hur extrema vissa raser har blivit, både hundar och katter). Dessutom nämns sverige på två ställen i filmen, båda gångerna i positiv benämning.
.
Nu ska jag iväg till virologi lektion! Virus, virus, virus och lite mer virus prat :).
.
Ha en bra dag!
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0