Beta av listan

Hej!
.
Idag har varit en händelserik dag, varit i stallet och undersökt hästens tänder och lite nerver, lymphkörtlar och annat skoj i ansiktet. Vi fick en pippi-häst, vit med svarta prickar. Varför tog jag inte kort :/. Det gick i alla fall bra och vi hann till och med gå tillbaks och gå igenom bakbenet igen som jag sliter med. Varför ska de vara så felvinklat och allt förskjutet för?
.
Sen hoppade jag in i en annan virologi labbgrupp, av en anledning jag förklarar senare i inlägget ;). Virologi labben var kul! Vi jobbar med "case" där vi får ett litet exemplar (haha jag vet inte hur jag ska översätta sample..) av ett organ eller något där djuret dött av ett virus. Så får vi en beskrivning från veterinären som tagit detta sample som säger lite bakgrunds information, typ som: "den här grisen stod tillsammans med 300 andra grisar och innan den dog fick den feber, nös mycket och bla bla bla" (vi mistänker swine fever). Sen ska vi odla detta virus så att vi kan titta på vad det är för något nästa labb. Det är ju spännande ju!
.
Okej så jag bytte alltså min labb till idag, för att kunna gå på en annan labb i morgon för att ha mer tid på international day eftersom det är jag som håller lite i trådarna där.
Ahh den här veckan kan bara vara över nu, känns som att jag har massa saker att göra och massa saker att fixa.
Det är lektioner som behöver flyttas, sprit till international day som behöver inhandlas (till bordet, inte till mig), baka för samma event, gå med Nattis till veterinären för att få underskrift att hon får flyga, biokemi labb på onsdag, biomatte midterm på torsdag, biljetter som ska skrivas ut till flyget, boka resan till flygplatsen, packa, träffa min hyresvärd och så sådant där som att äta och sova.. Vill ha påsklov nu, inte stressa!
Okej jag ska göra en "to do"-list som jag hade förut, måste få lite struktur på detta!
.
Kram kram <3

Kommentarer
Postat av: Bea

Låter ju super spännande det där ju!! Lite avundsjuk är jag på dom där labbarna, men skulle nog aldrig klara av att plugga så hårt!



Nu har jag också en blogg :) Inte så rolig dock ;)



Kram Bea

2012-03-27 @ 06:57:08
URL: http://ausswed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0