Beslut

Hejsan!
.
Låång dag i skolan idag, och jag är alldeles trött och super godissugen. Men tänkte bemöta den känslan med ett pass yoga och vatten.
.
Jag tror inte jag har berättat här på bloggen att sveriges veterinärskola har dragit tillbaks möjligheten för oss utlandsstuderande veterinärer att få hoppa in i skolan där. Vilket helt enkelt betyder: vi är fast här.
Jag tycker det är jätte jobbigt och det känns väldigt tungt just nu. Har inte helt bestämt hur jag ska göra än. Antingen fortsätter jag, då kan jag bli veterinär, chansen finns att jag kommer kunna hoppa in i Sverige senare i alla fall också. Men det betyder mer tid ifrån Peter, Pilta, kompisar och allt som har med Sverige att göra. Dessutom har de ett system här som säger att vi måste läsa 40 poäng i tillvalskurser, och varje kurs är värd 3-5 poäng, jag som hela tiden varit inställd på att inte behöva göra dessa (eftersom jag ville över till sverige) har nu måånga kurser kvar att göra. Typ två extra varje termin. Och nu kanske ni tänker "men det är ju inte så farligt", men då måste jag påminna er om att jag redan läser 7 kurser parallelt, och alla kurser avslutas under en tentaperiod efter varje termin..
.
Men å andra sidan, slutar jag nu så vet jag inte vad jag skulle göra istället.. Må bra kanske? Nej men jag vet inte. Är ett så stort beslut och jag vet inte hur jag ska resonera.
.
Vad skulle jag göra utan min lilla gose-tuss när det finns så mycket bekymmer, alltid redo att gosa :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det för dum regel!:( Det måste ju finnas något sätt?! Jag håller med, 7 kurser parallellt är redan stört mycket. Svårt val Nina. Du är bra som kämpar! KRAMAR <3



ps tillåt dig ta en chokladbit, det löser alla problem :P

2012-03-01 @ 21:34:48
Postat av: Daniel.

En paus är inte att ge upp.

2012-03-02 @ 09:52:13
Postat av: Nina

Tack tack för era fina kommentarer :)

<3

2012-03-02 @ 12:59:06
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Malin

Nina, du är den starkaste människan jag känner! Är så grymt imponerad av vad du lyckas med och att du klarar av allting!



Gör det du blir lycklig av, ibland är det enklast att tänka så <3

2012-03-08 @ 23:02:57
Postat av: Nina

Åh vad fin du är Malin! Känns faktiskt lite bättre när du säger sådär.

Saknar dig <3

2012-03-09 @ 10:07:02
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0